رادیو و تلویزیون » فرهنگ و هنر
کد خبر : 322796
سه شنبه - 22 خرداد 1397 - 15:00
حجت‌الاسلام سالک:

«سّر دلبران» بازگشت به سنت‌های حسنه جامعه است/ ترسیم جایگاه اصلی مسجد در جامعه اسلامی

حجت‌الاسلام سالک گفت: علاوه بر توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و بازگشت به سنت‌های حسنه ای که در سالهای نه چندان دور در جامعه ملموس و مشهود بود، همین که بعد از سالها «سّر دلبران» به ترسیم جایگاه اصلی مسجد بعنوان پایگاه اصلی جامعه اسلامی پرداخته جای تحسین دارد.

«سّر دلبران» بازگشت به سنت‌های حسنه جامعه است/ ترسیم جایگاه اصلی مسجد در جامعه اسلامی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «حجت الاسلام احمد سالک» رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده فعلی مردم اصفهان در مجلس  سریال سر دلبران را یکی از آثار قابل تقدیر ماه مبارک رمضان تلویزیون دانست و گفت: سریال را دنبال می کردم و باید بگویم این اثر در مجموع کار قشنگی بود که جای تقدیر دارد و خوب است چنین فضایی ادامه هم پیدا کند. اگر به یاد بیاورید همین چند ماه گذشته یک سریال از یکی از کشورهای همسایه تولید و پخش شد که موضوعیت آن توبه بود و اتفاقا بسیار هم موثر واقع شده بود. این یعنی کار خوب در این فضا موفقیت را به‌همراه خواهد داشت.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرّ دلبران ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد. علاوه بر توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و بازگشت به سنت‌های حسنه ‌ی که در سالهای نه چندان دور در جامعه ملموس و مشهود بود، همین که بعد از سالها سریالی به ترسیم جایگاه اصلی مسجد بعنوان پایگاه اصلی جامعه اسلامی پرداخته جای تحسین دارد. هر چند گمان می‌کنم که آن چه در اره مسجد در این سریال دیدیم تنها بخشی از تصویر اصلی و جایگاه واقعی مسجد در جامعه است و باید در آثار مشابهی به ترسیم سایر ابعاد این پایگاه اجتماعی اسلامی پرداخته شود. چرا که مسجد محوری خاستگاه انقلاب اسلامی است و توجه به این نکته از دیگر نکات مثبت سریال است.
حجت الاسلام سالک که سابقه فیلمنامه‌نویسی و فعالیت تخصصی در تئاتر و سینما را در دهه ۵۰ دارد با اشاره به فیلمنامه و کارگردانی سر دلبران ادامه داد: البته در کنار محسنات کار، باید به ویژگی‌هایی هم اشاره شود که می‌توانست بهتر باشد. مثلا رفتار سید سلیم در منزل و بعضا با اهالی محله بیش از حد تندخو بود که این حد از تندخویی در شأن یک روحانی متخلق به اخلاق اسلامی نیست و نمایش این چنینی شاید به مصلحت جامعه روحانیت نبوده باشد. ضمن اینکه شاید اغراق در خرده داستان‌ها پیوستگی خط داستان اصلی را دچار گسست کرده بود. شاید بهتر بود که کمی در این موضوع کار بهتری انجام می شد، هر چند که من فکر میکنم این گسستگی به سبب تقطیع قصه بوده باشد، چون بعضا می دیدیم که برخی روایت ها ناتمام یا ناقص می ماند یا به نتیجه مطلوب نمی رسید که بعید است قصه اصلی این طور بوده باشد.
سالک در پایان با مثبت ارزیابی کردن مجموعه تلویزیونی سر دلبران، تولید آثاری با توجه به مضامین مشابه را امری مطلوب برای تلویزیون دانست.

انتهای پیام/