به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ۱۷۰ دستگاه خودروی تاکسی آریو غیر گازسوز فعال است که تخصیص سهمیه سوخت آنها برابر با سایر خودروها در نظر گرفته شده بود، در حالیکه این خودروها در فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر از شهر برای تردد به داخل شهر مسیر زیادی را طی میکنند و سهمیه سوخت آنها جوابگوی نیاز آنها نبود که خوشبختانه با مذاکرات انجام شده دغدغه رانندگان این تاکسیها نیز رفع شد.
وی افزود: با توجه به افزایش سهمیه سوخت تاکسیهای فرودگاه، رعایت نکردن نرخ مصوب توسط هر ناوگان تاکسیرانی اعم از فرودگاهها یا شهری تخلف محسوب میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان از واریز مابهالتفاوت سهمیه سوخت آژانسهای تحت پوشش تاکسیرانی خبر داد و گفت: تاکنون پنج هزار نفر از رانندگان مابه التفاوت ۱۲۰ لیتر اضافه سوخت خود را روز یازدهم دیماه از طریق کارتهای سوخت دریافت کردند.
وی ادامه داد: از مجموع ۸۵۰۰ نفری که در اصفهان سرویس مدارس را انجام میدهند، پنج هزار نفر روز دهم دیماه مابه التفاوت ۱۲۰ لیتر اضافه سوخت خود را از طریق کارتهای سوخت خود دریافت کردند که از طریق جایگاههای بنزین میتوانند از مبالغ واریز شده استفاده کنند.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود سه هزار و۵۰۰ نفر از رانندگان سرویس مدارس شامل دو دسته موفق به دریافت اعتبار خود نشدند، تصریح کرد: یک دسته رانندگان سرویس مدارس از روز آغاز طرح نسبت به ثبت نام خود در سامانه سپند اقدام نکردند که میتوانند در روزهای آینده با هماهنگی شرکت طرف قرارداد نسبت به ثبتنام دقیق در این سامانه اقدام کنند تا در تاریخ ۱۰ بهمنماه مابهالتفاوت ریالی تعلق گیرد.
وی ادامه داد: بخشی دیگر از رانندگان به دلیل نقص مدارک مابهالتفاوت ریالی سوخت خود را دریافت نکردند، از این رو مدارک رانندگان که از سوی ناجا، ثبت احوال یا بانک تایید نشده است پس از رفع نواقص سهمیه سوخت به حساب آنها واریز خواهد شد.
منوچهری تصریح کرد: در خصوص وضعیت آژانسهای مسافربری نیز افرادی که ثبت نام آنها کامل بوده، مابه التفاوت ریالی خود را ۱۰ دیماه دریافت کردند، اما افرادی که نقص مدارک داشتند از طریق پیامک در جریان موارد قرار میگیرند تا ما بهالتفاوت ریالی سهمیه سوخت خود را در تاریخ ۱۰ بهمنماه دریافت کنند.
وی با اشاره به موضوع بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: از سال ۸۹ براساس تعهد دولت قرار بود نیمی از حق بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت و نیم دیگر توسط راننده پرداخت شود؛ از اینرو سایت مربوطه برای ثبتنام رانندگان باز شد، اما پس از مدت کوتاهی به دنبال بدحسابی دولت در پرداخت سهم خود، مشکلات زیادی به وجود آمد و سازمان تأمین اجتماعی پس از صدور اخطارهای مختلف در سال ۹۴ اجازه ثبتنام رانندگان جدید را نداد.
۲۰۰ هزار نفر راننده تاکسی غیر واقعی حذف میشوند؟
وی اظهارکرد: از سال ۹۴ تاکنون هیچ رانندهای برای بهرهمندی از بیمه، موفق به ثبتنام نشده است، از اینرو به اتحادیه تاکسیرانی کشور پیشنهادی ارائه شد مبنی بر اینکه ۲۰۰ هزار نفر که به صورت غیرقانونی در سایت ثبتنام کرده، اما راننده نبودند را حذف و به جای آن ۲۰۰ هزار نفر راننده حقیقی را ثبت نام کنند، این در حالی است که شورای عالی امنیت ملی با اجرای این طرح مخالفت کرد؛ به همین دلیل به دولت پیشنهاد میدهیم ۲۰۰ هزار نفر راننده غیر واقعی به صورت مرحلهای حذف و رانندگان جدید جایگزین آنها شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه نوسازی و بهینهسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان، تصریح کرد: در این راستا هماهنگی لازم با ایران خودرو، بانک عامل، مراکز اسقاط خودرو، جمعآوری، پایش و طبقهبندی اطلاعات ناوگان فرسوده انجام و با تعریف ساختار و پروسه اجرایی طرح، اطلاعرسانی طرح قبل و حین اجرا صورت گرفته تا خدمات خوبی به مالکان تاکسیهای فرسوده ارایه شود.
وی گفت: با توجه به شرایط فرسوده بودن بیش از سه هزار خودرو ناوگان تاکسیرانی اصفهان و مخاطرات زیستی برای شهروندان از ماهها قبل طرحی توسط سازمان به مدیریت شهری اصفهان ارایه شد تا از طریق تسهیلات بسیار کمبهره نوسازی ناوگان آغاز شود.
منوچهری ابراز امیدواری کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته شهرداری و معاونت حمل و نقل با مسئولان ارشد ایران خودرو، تا پایان دیماه سالجاری و مصادف با رویدادهای حمل و نقل و ترافیکی، شاهد آغاز نوسازی ناوگان تاکسی جهت ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در مرحله نخست با ارایه تسهیلات به میزان ۵۰ میلیون تومان برای هر تاکسی با سود ۱۸ درصد خواهیم بود که تنها چهاردرصد سود توسط رانندگان و مابقی سود توسط شهرداری پرداخت میشود.
وی افزود: شهرداری با انجام پروژه نوسازی ناوگان تاکسی جزء معدود مدیریتها در سطح استانها خواهد بود که حاضر شده بدون استفاده از منابع دولتی که جزء وظایف ذاتی وزارت کشور است و با بودجه خود به جهت اهمیت موضوع نوسازی ناوگان و زیست سالم شهروندان، اقدام به اجرای این طرح کند.