سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 832443
پنجشنبه - 28 شهریور 1398 - 19:22

سفر یک هیأتی از انگلیس، فرانسه و آلمان به شمال شرق سوریه

یک هیأت اروپایی از انگلیس، فرانسه و آلمان با ورود به شمال شرق سوریه با کردهای این کشور دیدار و گفت و‌گو کرد.

سفر یک هیأتی از انگلیس، فرانسه و آلمان به شمال شرق سوریه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مناطق تحت تسلط کردهای سوریه روز چهارشنبه (دیروز) شاهد سفر هیأت‌هایی از انگلیس، فرانسه و آلمان بود و هیأت اروپایی در منطقه «عین عیسی» در شهر قامشلی با مسئولان کرد دیدار کردند.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، وبگاه «هاوار» امروز با انتشار این خبر نوشت که هیأت عازم از کشورهای اروپایی در دیدار با مقامات کرد، قول ارائه کمک‌های سیاسی و دیگر کمک‌ها را مطرح کردند.

در این هیأت «ایرک شوالییر» نماینده وزارت خارجه فرانسه و «کلمانس هاچ» نماینده وزارت خارجه آلمان نیز حضور داشتند. این سفر یک روز پس از ورود هیأت انگلیسی متشکل از ۱۳ نماینده پارلمان از هر دو حزب محافظه‌کار و کارگر صورت گرفت.

این هیأ‌ت با رهبران سیاسی و فرماندهان سیاسی از جمله «مظلوم عبدی» فرمانده کل نیروهای «دموکراتیک سوریه» دیدار کردند.

در ماههای گذشته تعداد سفر هیأت‌های اروپایی به مناطق کردنشین سوریه افزایش یافته است. عمده مباحث مطرح شده در این دیدارها، حمایت سیاسی از کردها و تعیین سرنوشت تروریست‌های داعشی حاضر در زندان‌ها و همچنین کمک به حل و فصل سیاسی بحران عنوان شده است.

در همین حال کردها می‌گویند که نباید از هیچ کدام از روندهای حل و فصل سیاسی بحران دور نگه داشته شوند.

در این راستا «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که توافق بر سر ایجاد کمیته قانون اساسی جدید سوریه حاصل شده و «گیر پدرسون» نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه «در حال کار و اقدامات نهایی با طرف‌ها» درباره تشکیل این کمیته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص