فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 680816
یکشنبه - 18 فروردین 1398 - 12:45

سفر یک دقیقه‌ای به شهر خورشید

در سفر به بندر دیّر معروف به شهر خورشید، شنا در ساحل آرام و زیبای آن، جمع آوری صدف‌های حیرت آور و رفتن به جزیره زیر آب در وسط دریا و قدم زدن در آن در حالیکه انگار روی آب حرکت می‌کنید را تجربه کنید…

سفر یک دقیقه‌ای به شهر خورشید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، در سفر به بندر دیّر همچنین شب مانی در ساحل، روشن کردن آتش و کباب ماهی (با کسب اطمینان از مدت جزر و مد آب)، قایق سواری، رفتن به جزایر خالی از سکنه در فصل مهاجرت کاکلی ها و پرندگان و رفتن به بازار ماهی و میگو و پختن خرچنگ روی آتش را از دست ندهید.

بندر دَیّر در جنوب استان بوشهر واقع شده و با مرکز استان ۲۰۸ کیلومتر فاصله دارد؛ ساحل این بندر یکی از زیباترین مکان‌های ساحلی در دنیاست.

 جاذبه‌های گردشگری بندر زیبای دَیّر شامل گنبد نمکی جاشک (از زیباترین گنبدهای نمکی جهان)، مسجد جامع بردستان، قلعه بردستان، پارک ساحلی بندر دیّر، جنگل‌های حرّا، جزیره نخیلو، ساحل روستای جبرانی، ساحل روستای اولی، گمرک قدیم بندر دیّر و چشمه آبگرم گنوی و… است.

آب و هوای این منطقه در بیشتر ایام سال گرم و مرطوب در کنار ساحل و گرم و خشک در فواصل دورتر از ساحل است. زمستان این شهرستان نیز مشابه هوای بهاری استان‌های سردسیر کشور است.

تعدادی از جزایر مهم جنوب کشور در شهرستان دیّر قرار دارند، از جمله “جزیره ام سیله” که با نام جزیره «خان» نیز شناخته می‌شود.

“جزیره جبرین” در مجاورت سواحل بخش بردخون زیستگاه پرندگان دریایی است.

“جزیره نخیلو” زیستگاه لاک‌پشت‌های خلیج فارس بوده و همه ساله با شروع فصل بهار، پرندگان مهاجر برای تابستان‌گذرانی و زاد و ولد، به این جزیره مهاجرت می‌کنند.

“جزیره مُتاف” (مُطاف) در مقابل سواحل بخش بردخون که از توده‌های ماسه‌ای تشکیل شده و در هنگام مد (بالا آمدن آب دریا)، به زیر آب فرو رفته و در هنگام جزر نمایان می‌شود.

“جزیره ام‌ الکُرم” در مجاورت بخش بردخون با آب و هوای گرم و مرطوب خالی از سکنه بوده و در حال حاضر زیستگاه لاک‌پشت‌های خلیج فارس و پرندگانی چون کاکایی، اگرت، حواصیل خاکستری، باکلان، سلیم خرچنگ‌خوار و دیگر پرندگان مهاجر است.

انتهای پیام/