استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 783687
سه شنبه - 8 مرداد 1398 - 18:53

سفر مونسان به خراسان شمالی آورده ۱۰ میلیارد تومانی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی گفت: مرمت آثار باستانی هزینه ۱۰ میلیارد تومانی و زمان بسیار زیادی را لازم دارد که در سفر مونسان این مبلغ پیش‌بینی‌شده است.

سفر مونسان به خراسان شمالی آورده ۱۰ میلیارد تومانی دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حبیب یزدان پناه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای توسعه استان باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد؛ خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌سوی تولیدکنندگان و بخش خصوصی حرکت کنند.

وی در ادامه افزود: برای حضور سرمایه‌گذاران در استان دستگاه‌های اجرایی باید امتیازات خاصی تدارک ببینند که موفقیت ما در موفقیت دیگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره صنایع‌دستی در استان برگزار خواهد شد بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی از ۲۹ مردادماه لغایت ۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: صنایع‌دستی و گردشگری مورد تحریم قرار نمی‌گیرد و هیچ کشوری نمی‌تواند گردشگران را تحریم کنند.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران در استان‌ها باید مورد عزت و احترام قرار بگیرند بیان کرد: در محل اداره کل میراث فرهنگی استان میز خدمت ویژه سرمایه‌گذاران تدارک دیده‌شده که سرمایه‌گذاران حتی برای انجام دادن کارهای اداری خود دیگر به اداره مراجعه نمی‌کنند و مسئول این میز خدمت تمامی کارهای مربوط به سرمایه‌گذاران را انجام می‌دهد.

وی در ادامه در خصوص هفته فرهنگی استان افزود: هفته فرهنگی یکی ابرازهای معرفی استان است که طی روزهای ۱۲ الی ۱۶ مردادماه در کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود که در آن ۱۴ غرفه صنایع‌دستی و ۲ عدد سیاه‌چادر عشایر  به معرفی استان می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سفر دکتر روحانی به استان بیان کرد: در سفر دکتر روحانی به خراسان شمالی اداره کل میراث فرهنگی استان مبلغ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان تفاهم‌نامه در بحث تسهیلات ارزان‌قیمت در حوزه‌های گردشگری مصوب کرد و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در موضوع میراث فرهنگی و گردشگری را جذب شد که ۱۲ برابر اعتبارات هرساله این اداره کل بوده است.

یزدان پناه در انتها با اشاره به دلایل عدم مرمت آثار باستانی گفت: یکی از دلایل عدم مرمت آثار باستانی این است که مرمت آثار باستانی هزینه بسیار بالا و زمان بسیار زیادی را لازم دارد البته مرمت آثار باستانی استان نیازمند ۱۰ میلیارد تومان است که در سفر مونسان  این مبلغ پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/