ابراهیم قربانی » تولیدی » شهرستان های اصفهان » کاشان » گزارش تصویری
کد خبر : 749751
سه شنبه - 4 تیر 1398 - 13:05
معاون علمی و فناوری رییس جمهور

سفر معاونت علمی فناوری رییس جمهور و ریاست محترم بنیاد نخبگان به کاشان

رخ داد های سفر معاونت علمی فناوری رییس جمهور و ریاست محترم بنیاد نخبگان به کاشان

سفر معاونت علمی فناوری رییس جمهور و ریاست محترم بنیاد نخبگان به کاشان
به گزارش پایگاه خبری ربیع، رخداد های سفر معاونت علمی فناوری رییس جمهور و ریاست محترم بنیاد نخبگان به کاشان :
بومی سازی جرثقیل‌های ۵۰ تنی با توانمندی داخلی
از یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات صنعتی سنگین و نیمه سنگین بازدید کرد.
شرکت دانش بنیان اندیشه صنعت مدار که تجهیزات و ماشین آلات صنعتی سنگین و نیمه سنگین  را تولید می کند برای نخستین بار در کشور توانسته است کشنده هایی با ظرفیت بالای ۵۰ تن را بومی سازی کند.
این شرکت دانش بنیان توانسته است برای نخستین بار در کشور با تولید کشنده های متحرک بالای ۵۰ تن،  کالای دانش بنیان تحریمی را در مدار بومی سازی و تولید داخلی قرار دهد.
رونق فناوری با ترکیب سولفور
شرکت دانش بنیان سولفور شیمی کاشان، دیگر میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و همراهانش بود. تولید ترکیبان سولفوری و سولفیدی مانند سولفیت سدیم ، متابی سولفیت سدیم از تولیدات این شرکت دانش بنیان به شمار می رود.
هزاران تن از محصولات تولیدی این شرکت در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی ، پالایش ، تصفیه آب و فاضلاب ، غذایی ، نساجی ، دارویی و غیره استفاده شده و کشور را از وارد کردن این فرآورده ها بی نیاز کرده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از یک شرکت توانمند در تولید شوینده و روان کننده پیشرفته صنایع هوایی، دریایی و نظامی دیدن کرد.
پاکیان کویر با تکیه بر متخصصان داخلی توانسته است بخش قابل توجهی از نیاز کشور به روان کننده ها از جمله روغن های هیدرولیک موتورجت، سلاح ها، صنایع توربین و تجهیزات آبی را با کیفیتی هم پای نمونه وارداتی، در داخل کشور بومی سازی کند.
بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور سلامت
ستاری در ادامه این سفر، به مرکزرشد واحدهای فناور سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان رفت و از دستاوردهای فناوران مستقر در این مرکز دیدن کرد.
۲۴ واحد فناور در این مرکز رشد به ثبت رسیده است که تعداد ۱۰ واحد در این مرکز استقرار دارد که در حوزها های گوناگون سلامت و پزشکی از جمله تولید کیت های دی‌ان‌ای، برنامه های کامپیوتری دیجیتال سلامت، تولید لامل و مولاژهای بافت‌شناسی، نرم افزارهای آموزشی و تجهیزات پزشکی فعال هستند
در حال حاضر ۲۴ محصول مختلف توسط واحدهای فناور این مرکز رشد تولید شده است که ۸ محصول موفق ثبت پتنت شده است و اکثریت این واحدها توسط اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان راه اندازی شده است.