اخبار نهادها و سازمان‎ها » تولیدی » شهرداری اصفهان
کد خبر : 758432
جمعه - 14 تیر 1398 - 14:30

سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث سایت خورشیدی در شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: رویداد «شهر خورشیدی» برای تشویق شهروندان به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه در میدان امام حسین (ع) در مجاور ارگ جهان نما برگزار می‌شود.

سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث سایت خورشیدی در شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: رویداد «شهر خورشیدی» برای تشویق شهروندان به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه در میدان امام حسین (ع) در مجاور ارگ جهان نما برگزار می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، حسین امیری افزود: با توجه به استفاده بی رویه از سوخت‌هایی که برای تأمین انرژی در شهرها به کار می‌رود و تأثیر به کارگیری این سوخت‌ها در افزایش آلودگی هوا، نیاز به هدایت شهرها به سوی برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی ضروری به نظر می‌رسد. از این رو باید در شهرها از ظرفیت‌های توسعه‌ای برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای تشویق مردم و شهروندان برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، شهرداری درصدد اجرای برنامه فرهنگی تحت عنوان رویداد شهری «شهر خورشیدی» است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این رویداد ۱۲ تا ۱۴ تیرماه در ضلع شرقی ارگ جهان واقع در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با حضور شرکت‌های تولیدکننده محصولات بر پایه انرژی خورشیدی و با هدف فرهنگ سازی برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر برگزار خواهد شد تا شهروندان با فناوری‌های این حوزه آشنا شده و اطلاعات بیشتری نسبت به این حوزه دریافت کنند.

وی افزود: در این برنامه همچنین از شهروندانی که از انرژی خورشیدی برای مصارف مورد نیاز خود استفاده می‌کنند تجلیل خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: شهرداری اصفهان در راستای اقدامات خود برای توسعه استفاده از انرژی تجدیدپذیر، ۲۷ نیروگاه با ظرفیت تولید ۳۰۰ کیلووات انرژی در سطح شهر اصفهان احداث کرده است. همچنین برخی ساختمان‌های شهرداری مانند معاونت خدمات شهری منطقه ۸ به طور کامل به پنل های خورشیدی مجهز شده است.

وی از اجرای برنامه توسعه یافته تر در این زمینه در میدان میوه و تره بار اصفهان خبر داد و گفت: برای احداث بزرگترین سایت انرژی خورشیدی در سطح استان اصفهان، با سرمایه گذار بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم تا با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی، این سایت برای تأمین انرژی خورشیدی مورد نیاز تاسیسات شهری اصفهان، احداث شود.