در دومین برگزاری جشن سالیانه سلامتی پس از سرطان مطرح شد:

سرطان پایان راه نیست

دومین جشن سالیانه از سین سرطان تا سین سلامتی با حضور استاندار اصفهان، پزشکان متخصص و جمعی از بیماران سرطانی و بهبود یافتگان از سرطان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

سرطان پایان راه نیست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دومین جشن سالیانه از سین سرطان تا سین سلامتی با حضور استاندار اصفهان، پزشکان متخصص و جمعی از بیماران سرطانی و بهبود یافتگان از سرطان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

استاندار در این برگزاری متذکر شد: بعد پزشکی اجتماعی مردم و مخاطبان هم مردم اند که این بسیار ارزشمند است.  بر این اساس بایدبه خودم و جامعه پزشکی متذکر شوم که علم پزشکی به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و ما نباید از این قافله علمی عقب بمانیم.

**ناامیدی منشاء همه بیماری ها و گناهی کبیره است

عباس رضایی گفت: سرطان بیماری است که به تبع درگیری آرامش افراد بر اثر ناامیدی، استرس و اضطراب طولانی مدت بوجود می آید. پس درمان آن هم که امری اثبات شده است بر اثر سنتز و ترشح ماده ی شادی آور “اینتر لوکین دو” در بدن است که حاصل امید و نشاط افراد می باشد. ما باید بدانیم ناامیدی منشاء همه بیماری ها و گناهی کبیره است که باید از آن دور بود و همیشه با توکل به خدا، امید را در زندگی خود داشته باشیم.

** سرطان قابل درمان است و پایان راه نیست

پوریا عادلی، دبیر انجمن سرطان اصفهان پیرو سخنان استاندارگفت: سرطان قابل درمان است و پایان راه نیست و امسال دومین سالی است که ما جشن سلامتی زنان بهبود یافته از سرطان را در اصفهان برگزار می کنیم.

وی به عنوان متخصص رادیوتراپی انکولوژی از استاندار درخواست حمایت و توجه به اقدامات رادیوتراپی در اصفهان  را نمود و گفت:  زمانی با مدیریت شما اقدامات رادیوتراپی اصفهان، مرکزیت در کشور را داشت ولی در حال حاضر تزلزل یافته و بیماران نیازمند به رادیو تراپی باید به شهر کاشان اعزام و درمان شوند که تردد و رفت و آمد علاوه بر درمان، گاها مشکلات جانی و مالی برای بیماران بدنبال دارد. پس برای مرتفع سازی این مشکل بحث کاهش مراحل بروکراسی اداری برای تاسیس و راه اندازی مراکزخصوصی وخیریه رادیوتراپی را از استاندار درخواست دارم . استاندار هم اعلام پیگیری نمود.

مدیر مسئول ماهنامه اختصاصی پزشکی و سرطان از سین تا سین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نشریه از سین سرطان تا سین سلامتی، پنج سال گذشته بصورت فصل نامه فعالیت خود را با مدیریت بنده شروع کرد و یکسالی است با توجه به مشکلات کاغذ خودم هزینه های نشریه رو بر عهده دارم و با تلاش و همت مضاعف توانستیم فصل نامه را به ماهنامه تغییر دهیم.

عادلی آمار بیماری سرطان در کل کشور را بالای ۱۱۰ هزار بیمار اعلام کرد و گفت: متاسفانه آمار دقیقی از بیماران سرطانی در استان اصفهان ندارم ولی اصفهان جزو شهرهای توسعه یافته کشور است و شیوع بیماری سرطان هم متناسب با توسعه یافتگی آن است ولی نباید ترس از این داشت که شیوع بیماری سرطان در اصفهان در حال افزایش است بلکه شیوع این بیماری در اصفهان از تهران کمتر و در حد شیراز و تبریز و بیشتر از شهرهای کوچک است.

** سرطان، بیماری قرن فعلی است

دبیر انجمن سرطان اصفهان عنوان کرد: یکی از علل شیوع بیماری سرطان، استفاده زیاد از کودهای شیمیایی است که نمی توان مانع استفاده از آن شد چرا که جلوی قحطی و بیمارهایی که به تبع آن بوده را گرفته است.

وی با اعلام اینکه شیوع سرطان در حال افزایش است بیان کرد: بیماری سرطان، بیماری قرن فعلی است و می توان با غربالگری و درمان به موقع از شیوع آن، پیشگیری کرد. شایان ذکر است برای پیشگیری نمی توانیم بگویم باید صنایع را تعطیل کرد چرا که این در حد شعار است و باید بتوانیم صنایع را بهسازی کنیم نه تعطیل.

 

خبرنگار: اعظم محمدی