استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 917477
یکشنبه - 15 دی 1398 - 15:09

سردار سلیمانی قهرمان همیشه جاوید ملت ایران است

شهردار قم در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست نیروهای متجاوز آمریکایی، پیام تسلیتی صادر کرد.

سردار سلیمانی قهرمان همیشه جاوید ملت ایران است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ساعات اولیه امروز جمعه ۱۳ دی ماه و در پی حمله نیروهای متجاوز آمریکایی در بغداد، همراه با یاران صدیقش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در پی این حمله جنایتکارانه و ضد حقوق بشری و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار کلانشهر قم پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام شهردار قم بدین شرح است:
«وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»
به راستی که شناخت این سرباز و شهید ولایت بسی سخت و دشوار بوده و‌ خواهد بود. زبان از وصفش قاصر است و جملات تاب همراهی ندارند. او را نمی توان همچون انسانی دانست که به سفری ابدی رفته و در بین ما نیست؛ حاج قاسم زنده است و زنده خواهد بود چرا که لحظه‌ لحظه عمرش را در پی سربلندی اسلام و ایران و دفاع از حریم حرم صرف کرد و در همین راه به فیض عظیم شهادت رسید.
جنایتکاران همیشه تاریخ و مستکبران زمانه، در نخستین ساعات امروز نقشه شوم خود را عملی کردند و به خیال خام خود، یک فرمانده نظامی را از معادلات سیاسی منطقه حذف کردند ولی چه کوردل و چه کوته‌اندیش هستند آنها که گمان می‌کنند حاج قاسم تنها یک درجه‌دار نظامی بود، به راستی که نمی‌دانند او فرمانده قلب‌ها بود و در دل‌ها فرمان می‌راند؛ سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی نه یک فرد، که یک فرهنگ بود، فرهنگی به درازای تاریخ عاشورا و به مثابه قهرمانان کربلا، او مردی بود از جنس ولایت‌مداری و خلوص، قهرمانی برآمده از نیت پاک یک ملت، ملتی که رهرو ولایتند و در این راه از شهادت نمی‌هراسند، آنها کشته شدن در راه خدا را به جان می‌خرند. «شهادت هنر مردان خداست» و حاج قاسم، هنرمندی بود بی بدیل که با آغوش باز به استقبال شهادت رفت.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم
سیزدهم دیماه ۱۳۹۸