استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 521876
سه شنبه - 22 آبان 1397 - 16:00
در بزرگداشت هفته کتاب خراسان شمالی مطرح شد

سرانه مطالعه در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری / ۱۰ کتابخانه آماده بهره‌برداری است

مراسم بزرگداشت هفته کتاب در خراسان شمالی برگزار شد که در آن خبر از بالاتر بودن سرانه مطالعه در این استان نسبت به میانگین کشوری داده شد.

سرانه مطالعه در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری / ۱۰ کتابخانه آماده بهره‌برداری است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، علی‌محمد جهانی ظهر امروز در آیین بزرگداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در خراسان شمالی با اشاره به تحولات اتفاق افتاده برای وضعیت کتابخانه‌های خراسان شمالی طی سه سال اخیر اظهار کرد: دو باب کتابخانه شهری و هشت باب کتابخانه روستایی جهت بهره‌برداری آماده است و طی ماه‌های اخیر کتابخانه مرکزی بجنورد را افتتاح کردیم.

وی وضعیت سرانه فضای کتابخانه‌ای را در رتبه نخست کشور عنوان کرد و افزود: قریب به ۵۰ نفر طی سال جاری در مجموعه کتابخانه‌های استان به‌کارگیری شده‌اند.

محمود ثمینی نیز در این همایش با تأکید بر مطالعه و ایجاد دانایی درگرو این اقدام اظهار کرد: رهبر انقلاب با تأکید بر جامعه فرهنگ و علم به دنبال الگوسازی برای مردم هستند و بسیاری از فرهیختگان پرورش‌یافته ایرانیان است.

وی سرانه مطالعه در خراسان شمالی را قابل‌قبول توصیف کرد و افزود: میزان مطالعه مردم در خراسان شمالی نسبت به سرانه مطالعه کشور بالاتر بوده و عناوین مختلفی در این خصوص کسب کرده است.

فرماندار بجنورد در انتها با تأکید بر حفظ آثار فرهنگی در سطح استان گفت: تمامی اقشار جامعه اعم از جوانان و نوجوانان، ناشنوایان و نابینایان نیز امکان استفاده از کتابخانه‌ها را دارند و می‌توان برای کسب علم به این مراکز مراجعه کنند.

گفتنی است در انتهای این مراسم از کتابداران، کتاب‌خوانان و مسئولان فعال در حوزه کتاب تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/