تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 500963
دوشنبه - 7 آبان 1397 - 13:35

سرانجام تم تاریک به برنامه گوگل فون آمد

اخرین به روز رسانی که از جانب گوگل برای برنامه گوگل فون منتشر شده، تم تاریک را نیز به این برنامه آورده است.

سرانجام تم تاریک به برنامه گوگل فون آمد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،برنامه گوگل فون یا شماره گیر تلفن در دستگاه های اندروید شامل تعداد زیادی ویژگی های شگفت انگیز بود که در میان آنها یک تم تاریک کم بود. اکنون در آخرین به روز رسانی این پلتفرم، گوگل از جدیدترین به روز رسانی و دریافت یک تم تیره خبر داده است. این حالت جدید در برنامه تلفن گوگل فون به تازگی یافت شده است. مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که وضوح متن و اعداد را به درستی در حالت دارک یا تاریک نشان نمی داد و بک گراند سفید متمایل به خاکستری نیز در بالای صفحه وجود داشت.

حالت ذخیره باتری

تم تاریک موجود در آخرین به روز رسانی گوگل فون به ظاهر هیچ کدام از این مشکلات را ندارد و عملکرد دوگانه در دو نسخه تلفن همراه عمدتا یکسان است. به صورت کاربردی، اکنون هر دو تم سفید و تیره برای گوگل فون موجود است. همچنین در حالت ذخیره باتری نیز این تم فعال می شود تا باتری کمتری را مصرف کند.

سرانجام تم تاریک به برنامه گوگل فون آمد

 تم تاریک از رنگ های سیاه عمیق در صفحه نمایش های OLED پشتیبانی نمی کند اما پیکسل ها را تاریک تر نشان می دهد. برنامه گوگل فون مرتبط با برنامه contact است و این اعمال تم تاریک در مورد آن نیز لحاظ می شود. همچنین این تم تاریک در صفحه ها و شماره های بلاک شده نیز اعمال می شود.

برنامه فون اپ ورژن ۲۵، طی چند روز آینده رونمایی می شود و می توانید آن را از پلی استور یا دیگر فروشگاه های مربوطه دریافت کرده و نسخه آن را به روز رسانی کنید.

شناسایی تماس های مزاحم

پیش از این آپدیتی برای این اپلیکیشن ارائه شده بود که می توانست تماس های مزاحم را شناسایی کرده و به کاربران کمک کند که دیگر شاهد این تماس های مزاحم نباشند. این قابلیت در اپلیکیشن گوگل فون به صورت یک آی دی کالر ( شناسایی گیرنده تماس) برروی صفحه نمایش گوشی کاربران ظاهر و نمایان می‌شود که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تمامی تماس‌های مشکوک و ناشناس که از طریق ربات، پیغام‌گیر خودکار، هکرها و مجرمان سایبری را شناسایی کرده و کاربران را از مزاحمت‌ های تلفنی و آسیب رسیدن به اطلاعات و حریم شخصی آن‌ها مصون نگه می دارد.

تمامی تماس ‌هایی که بدین صورت بعنوان تماس‌ های مشکوک و مزاحم شناسایی شوند، به صورت کاملا خودکار به ویس میل (voicemail) شما رفته و سپس در آنجا متوجه خواهید شد که چه تماس‌هایی از سوی افراد ناشناس و غریبه داشته‌اید.