تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » ورزشی
کد خبر : 877893
شنبه - 18 آبان 1398 - 17:34

ستاره های غایب

اگر یک سال پیش کسی مدعی می‌شد که سعید عزت‌اللهی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی از تیم ملی کنار می‌روند، کسی باور به خط خوردن این ستاره‌ها نداشت.

ستاره های غایب

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اگر یک سال پیش کسی مدعی می‌شد که سعید عزت‌اللهی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی از تیم ملی کنار می‌روند، کسی باور به خط خوردن این ستاره‌ها نداشت. اما در چند اردوی اخیر، نام این چند بازیکن کمرنگ‌تر از همیشه شده است و شاید خداحافظی با چند نفر از این بازیکن‌ها را باید باور کنیم.

سعید عزت‌اللهی

شماره ششی که قرار بود تا سال‌ها جای خالی جواد نکونام را پر کند، از ۵ مسابقه دوران ویلموتس سهم ۲۱ دقیقه‌ای داشت. در دوران این سرمربی بلژیکی یا عزت‌اللهی به اردوها دعوت نمی‌شد، یا اگر هم دعوت شد بازی نکرد. در این اردو نیز خبری از سعید عزت‌اللهی نیست تا با دعوت امید ابراهیمی، احمد نوراللهی و علی کریمی جای خالی او پر شود.

اشکان دژاگه

اشکان دژاگه در اولین لیست ویلموتس حضور نداشت که در آن زمان شنیده شده بود مصدومیت علت غیبت کاپیتان دوم تیم ملی است. در دومین لیست تیم ملی که برای بازی با هنگ‌کنگ اعلام شده بود هم نام اشکان دیده نمی‌شد. هر چند که در فاصله یک روز مانده به این سفر و با دو روز تاخیر نسبت به سایر نفرات، اسم دژاگه هم اضافه شد. اشکان در دوران ویلموتس فقط ۳ دقیقه مقابل هنگ‌کنگ بازی کرد و حالا هم دوباره خط خورد.

حسین حسینی

با صاف شدن آسمان استقلال، حسین حسینی هم به روزهای خوبش برگشت. حسینی که در هر ۶ مسابقه اول فصل گل خورده بود، در چهار دیدار اخیر استقلال فقط مقابل تراکتور گل خورد و در سه بازی کلین‌شیت کرد. طبق آمار متریکا حسینی در این ۴ بازی بیش از دو برابر ۶ هفته نخست مهار شوت داشت. روزهای خوب حسینی با گل خوردن‌های پیاپی رشید مظاهری همراه شده. اتفاقی که دروازه‌بان استقلال را برای بازگشت به تیم ملی امیدوار می‌کرد. اما همچنان به جز اردوی اول که با خواست رشید مظاهری به اردو نرفت تا حسینی جایگزیش شود، خبری از حسین حسینی نیست.

علیرضا جهانبخش

ویلموتس در این ۵ ماه نشان داده که شرایط بازیکن در تیم باشگاهی به استعداد ذاتی‌اش اولویت دارد. علیرضا جهانبخش که احتمالا بهترین بازیکن حال حاضر ایرانی هم هست، به دلیل نیمکت‌نشینی در برایتون و لیگ جزیره، جایش را به ستاره‌های آماده لیگ برتر داخلی داده است. جهانبخش برای بازی‌های دوستانه مقابل سوریه و کره و اولین بازی رسمی جلوی هنگ‌کنگ به تیم ملی دعوت شده بود. اما در دو بازی اخیر با کامبوج و بحرین ویلموتس قلم قرمز روی نام او کشیده و در این اردو نیز جهانبخش باز هم غیبت دارد.

مهدی ترابی

ترابی در شروع کار ویلموتس جزو نفرات اصلی او بود. اما جواب اعتماد ویلموتس را نداد و برخلاف لیگ که جزو بهترین بازیکنان تیمش بود، در نمرات فنی متریکا، ترابی جزو ضعیف‌ترین بازیکنان تیم ملی در دوران سرمربی بلژیکی بود. اتفاقی که منجر به تنبیه او شد و در اردوی قبل جایش را به مهرداد محمدی و محمد محبی داد. حالا غیبت ترابی برای یک اردوی دیگر هم تمدید شد و این بار هم محبی جای او را گرفته است.