استانها » البرز
کد خبر : 770027
سه شنبه - 25 تیر 1398 - 20:36

سامانه هواشناسی فرودگاه پیام راه اندازی شد

سامانه هواشناسی فرودگاه پیام صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

سامانه هواشناسی فرودگاه پیام راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، پیش از ظهر امروز در جریان برگزاری نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سه طرح هواشناسی کشور به صورت ویدئوکنفرانس در استان های گلستان، البرز و لرستان به بهره برداری رسید که یکی از این طرح راه اندازی سامانه هواشناسی هوانوردی پیام استان البرز بود.

هدف از اجرای طرح پروژه هواشناسی هوانوردی پیام، تأمین سلامت و امنیت پرواز در نشست و برخاست ها است. اهمیت پارامترهای هواشناسی در صنعت هوانوردی به حدی است که در اکثر مواقع، پروازها بدون پایش پارامترهای جوی تقریباً غیرممکن است؛ بر اساس تفاهم منعقد شده بین اداره کل هواشناسی استان البرز و منطقه ویژه اقتصادی پیام، این پروژه در سال گذشته آغاز و تجهیزات مربوطه از شرکت برترین ادوات هواشناسی جهان خریداری شد.

اعتبار پنج میلیارد تومانی برای بهره برداری از این پروژه صرف شده است که دو حوزه تجهیزاتی و زیرساختی را شامل می شود؛ با اجرای این پروژه، پارامترهای هواشناسی از جمله دید افقی در سطح باند، سمت و سرعت باد در ابتدای باند و پارامترهای فشار، دما، رطوبت و تشعش پایش و به صورت کد فرم های بین المللی در اختیار خلبانان، برج مراقبت و شرکت های هواپیمایی قرار خواهد گرفت.

با راه اندازی این پروژه، طبقه بندی فرودگاه از نظر هواشناسی به CAT-۱ خواهد رسید؛ نمونه سیستم داخلی سیستم هواشناسی هوانوردی نیز امروز به صورت آزمایشی و جهت انجام تست های مربوطه و پس از پردازش داده ها، راه اندازی می شود تا در صورت تأئید از سازمان هواشناسی کشور، به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام/ت/۱۱۰۵/س/