استانها » البرز
کد خبر : 658615
شنبه - 11 اسفند 1397 - 20:15
معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور:

سامانه ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد راه اندازی می شود

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور از راه اندازی سامانه ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: هدف از سامانه ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد مشارکت اجتماعی مردمی است.

سامانه ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، کمال اکبری معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در همایش ترویج فرهنگ احسان که امروز در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، گفت: در حال حاضر، نزدیک به ۲۰ هزار سازمان مردم نهاد در کشور در حال فعالیت هستند که از این میان، ۱۰ هزار سازمان در سطح ملی و مابقی در حوزه های استانی و شهرستانی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ضرورت مشارکت های اجتماعی، بیان کرد: یکی از مصداق‌های اصلی مشارکت اجتماعی که امروزه از آن یاد می شود، حضور در عرصه‌های اجتماعی و  با هدف کمک به پر کردن خلاءهای موجود است.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به وجود فرهنگ مشارکت‌های اجتماعی در کشور، افزود: کشور ما بر خلاف دیگر کشورها، به دلیل ویژگی‌های بسیار خصوصا وجود مبانی گوناگون دینی مرتبط، دارای ظرفیت بالایی در این زمینه است که در دین اسلام بر مشارکت در امور خیر تاکید بسیار شده است.

اکبری با بیان این مطلب که تقویت مشارکت های اجتماعی را می توان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی آن دانست، اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی پیش رو، فعالیت در حوزه توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد در سال آینده است و در حوزه توسعی کمی آن ها نیز موفقیت هایی حاصل شده است.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور خاطرنشان کرد: این برنامه در قالب آموزش، توانمند سازی و نظارت و ارزیابی بر سازمان های مردم نهاد اجرا خواهد شد.

اکبری ضمن اشاره به ایجاد سامانه ارزیابی سازمان های مردم نهاد در سال آینده، افزود: با راه اندازی این سامانه، امکان مشارکت های اجتماعی به خوبی فراهم می شود که امیدواریم ظرفیت خوبی برای استفاده از سازمان های مردم نهاد در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۱/ س/۳