استانها » البرز
کد خبر : 763145
سه شنبه - 18 تیر 1398 - 17:01

سال گذشته ۳۸۰ میلیارد تومان نذورات مردمی در امامزادگان کشور جمع‌آوری شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان اینکه مردم به واسطه جایگاه معنوی امامزادگان کمک‌های بسیاری می‌‌کنند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان نذورات مردمی در امامزادگان سراسر کشور جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه البرز که با محوریت امامزاده حسن (ع) در کرج برگزار شد، با بیان اینکه مردم به واسطه جایگاه معنوی امامزادگان کمک‌های بسیاری می‌ کنند، اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان در امامزادگان سراسر کشور جمع‌آوری شد؛ این مبلغ در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال، اربعین امسال از محل کمک‌های مردمی به تعداد زیادی از زوار خدمت‌رسانی شد، همچنین از طریق کمک‌ها ۸۰۰ هزار پرس غذا طی یک ماه میان سیل‌زدگان توزیع شد و بخش عمده ای از بودجه عمرانی بازسازی یک هزار و ۲۸۰ امامزاده که در کشور آغاز شده از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: پیامبر(ص) دهها سال قبل از میلاد باسعادت امام رضا (ع) فرمود، به زودی پاره‌ ای از تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ حاجتمندی نیست که به زیارت پاره تن من در خراسان برود و حاجتش برآورده نشود.

عادل افزود: روزی دشمنان پیغمبر خدا از روی حسادت ایشان را ابتر خواندند و خداوند اعجاز خود را با تولد فاطمه (س) به همگان نشان داد و در سوره کوثر خطاب به عرب جاهلی آن‌ها را ابتر خواند.

وی اظهار داشت: امروز کجا هستند ابوجهل‌ها و دشمنان رسول خدا که ببیند نسل رسول خدا و فاطمه (س) با حضور امامزادگان پابرجاست و نور حضورشان به جامعه ما روشنی بخشیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد: امامزادگان فرزندان رسول خدا هستند و تاریخ نشان می‌دهد که تمام این بزرگواران انسان های عالم و آگاهی بودند و به دلیل برخورداری از جایگاه والایی که در میان مردم داشته‌اند، توسط دشمنان اهل بیت به شهادت رسیدند.

عادل با بیان اینکه کرامات و معجزات امامزادگان اتفاقی نیست، مطرح کرد: شجره بسیاری از امامزاده‌ها روشن و مشخص است و شجره برخی از آن‌ها که معلوم نیست هم سینه به سینه و نسل به نسل به ما رسیده است و این نقل سینه به سینه، حجت را بر ما تمام می کند.

به گفته وی، امامزادگان نعمت های بزرگی هستند که مسؤولیت ما را دوچندان می‌کنند زیرا خداوند نسبت به هر نعمتی که عطا کرده در روز قیامت از ما سؤال می‌ کند؛ بصیرت، آگاهی و اخلاقمداری موجود در جامعه امروز، در پرتو وجود امامزادگان ایجاد شده است.

عادل تاکید کرد: امامزاده‌ها از ظرفیت های بسیاری برخوردارند که بخش عمده ای از این ظرفیت بالقوه مانده است؛ برای به فعلیت رساندن این پتانسیل‌ها باید دست به دست هم دهیم تا با گسترش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، رونق بیش از پیش امامزادگان را رقم بزنیم.

انتهای پیام/د/۱۱۰۲/س/۱/ح