استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 847403
شنبه - 13 مهر 1398 - 12:54
نماینده مردم قم تاکید کرد:

زیر ساخت های گردشگری قم مطلوب نیست

نماینده مردم قم در شورای اسلامی گفت: با توجه به ورود سالانه ۲۰ میلیون گردشگر در شهر قم این تعداد گردشگر در قم ماندگار نیستند چرا که زیرساخت مطلوبی نداریم.

زیر ساخت های گردشگری قم مطلوب نیست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری ظهر چهارشنبه در همایش روز گرامی داشت هفته جهانی گردشگری که با شعار «گردشگری واشتغال،آینده ای بهتر برای همه» که در سالن همایشهای بین المللی شهرداری قم برگزار شد تصریح کرد: شهر قم دارای ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگری است ولی نیاز به برنامه ریزی کلانی دارد شهر قم نمای خوبی ندارد در حالی که حلقه وصل بین ۱۷ استان کشور است باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

او با اشاره به طولانی شدن زمان بهره برداری از فرودگاه قم گفت: فرودگاه قم با توجه به این که می‌تواند تا ۲۰ درصد در جذب گردشگر به شهر قم تاثیر مثبتی داشته باشد به دلائلی مختلفی زمان بهره برداری از آن طول کشیده است.

نماینده مردم قم در شورای اسلامی تصریح کرد: این پروژه از جمله زیرساخت‌هایی است که در حوزه گردشگری تاثیر گذار است اگر فرودگاه قم رونق یافت تاثیر خوبی در حوزه گردشگری قم دارد.

حجت الاسلام ذوالنوری قم را پایتخت تشیع و نگین گردشگری کشور است برشمرد و افزود: زائران ابتدا به قم سفر کرده و بعد به مشهد عزیمت می‌کنند در قم جاذبه هایی داریم که در مشهد وجود ندارد ولی در زمینه ماندگاری زائران ورود نکرده ایم.

او با تاکید بر لزوم رفع موانع جلوی پای سرمایه گذاران حوزه گفت: بهبود زیرساخت های گردشگری استان قم نیاز به توجه و سرمایه گذاری دارد ولی دیده می‌شود که سرمایه گذارانی هستند که علاقه دارند درزمینه های مختلف برای ارتقای صنعت گردشگری قم وارد عمل شوند ولی به قدری با موانع مختلف و سنگ اندازی روبرو می‌شوند که از این کار پشیمان و فراری می‌شوند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری افزود: ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در قم وجود دارد چرا برای این بافت طرح و برنامه نداریم و از شهر یزد الگو نگرفتیم این شهر با برنامه ریزی توانست بافت تاریخی خود جهانی کند ما تنها بافت تاریخی را قفل کردیم و حتی اجازه ندادیم ساکنان این بافت برای ملک خود تصمیم بگیرند.

او با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد قم و هم ‌چنین چندین فرصت شغلی را برای قم فراهم کند تاکید کرد: ولی دست اندرکاران این حوزه برنامه ای ندارند، جلوی راه سرمایه گذار ۷۰۰ خوان رستم گذاشته شده است آن وقت از مشکل تحریم و مشکلات اقتصادی حرف می‌زنیم در حالی که با مدل های مختلف می‎توان تحریم را دور زد که مهم ترین آن صنعت گردشگری است.

ذوالنوری افزود: در زمینه گردشگری دو مشکل اساسی وجود دارد این که آن طور که باید و شاید نتوانستیم جاذبه ها ظرفیت های گردشگری استان قم را معرفی کنیم و زیرساخت لازم برای ماندگاری و جذب گردشگر در قم وجود ندارد صنعت گردشگری در شان این استان تعریف نشده است تنها به گفتار وحرف بسنده کردیم.