سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 838703
چهارشنبه - 3 مهر 1398 - 13:20

زلنسکی: پیوستن آمریکا به گروه نرماندی در دستورکار قرار ندارد

در پی ابراز تمایل دولت ترامپ برای پیوستن به گروه چهارجانبه موسوم به «چارچوب نرماندی»، رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که چنین موضوعی در آینده نزدیک در دستور کار قرار ندارد.

زلنسکی: پیوستن آمریکا به گروه نرماندی در دستورکار قرار ندارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در حاشیه هفتادوچهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان در نیویورک‌ تأکید کرد که وارد کردن آمریکا در قالب نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه، آلمان) در آینده نزدیک در دستور کار قرار ندارد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد: «ما (رهبران چهار کشور) به دیدار در قالب نرماندی ادامه می‌دهیم و منتظر مشخص شدن زمان هستیم و بعد از آن دیدار خواهیم کرد».

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که نشست بعدی در قالب نرماندی، ظرف چند هفته آینده برای حل و فصل مناقشات نظامی در شرق اوکراین برگزار خواهد شد.

اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین در حالی مطرح شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی، برای پیوستن به گفت‌وگوهای نرماندی در خصوص رسیدگی به ناآرامی‌های شرق اوکراین ابراز تمایل کرده بود.

پیش از این، زلنسکی در نشستی بین‌المللی در کی‌یف خواستار ادامه یافتن تحریم‌ها علیه روسیه تا پایان جنگ در اوکراین شده بود. آمریکا و کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۴ میلادی مسکو را به مداخله در بحران داخلی در اوکراین متهم کرده و این کشور را تحت تحریم قرار دادند. با اینحال، روسیه هرگونه مداخله در ناآرامی‌های شرق اوکراین را رد کرده است.

انتهای پیام/