استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 397073
شنبه - 3 شهریور 1397 - 22:50
گزارش می‌دهد

زلزله نعمت بود تا جهاد ادامه‌دار باشد

همراه یک گروه جهادی به روستای قصرقجر رفتیم تا هم از برنامه‌های این گروه جهادی و هم از حال‌وروز مردم زلزله‌زده این روستا مطلع شویم.

زلزله نعمت بود تا جهاد ادامه‌دار باشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، روستاهای سریوان و دراقانلو را که رد می‌کنیم به روستای قصرقجر می‌رسیم روستایی که در آن اثرات زلزله اردیبهشت ۹۶ در ظاهر خانه‌ها دیده می‌شود با یک گروه جهادی همراه شدیم و از فعالیت‌هایی که قصد دارند در این روستا انجام دهند پرسیدیم.

ندریه فیروزه مسئول گروه جهادی فاطمیون بجنورد با توجه به آسیب‌های اجتماعی روستا محوریت این اردو را آموزشی و فرهنگی خواند و افزود: کلاس‌ها شامل هنر، آموزشی، پیشگیری، نمد دوزی، تابلو فرش، بافندگی، چرم‌دوزی، نقاشی برای کودکان، داستان‌نویسی، گروه سرود، مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی می‌باشد.

از زبان نوجوانان و جوانان حاضر در کلاس که روزی خود متربی بودن و حال مربی شده‌اند رضایت از اردو جهادی را شنیدیم آن‌ها ضمن ابراز خوشحالی از مربی‌ها و مسئولان تشکر و اظهار کردند: آموزش‌های بسیاری را گذراندیم و اکنون خود می‌توانیم مربی‌گری کنیم و به دیگران آموزش دهیم.

زینب قدرتی مسئول پایگاه نجمه روستای دراقانلو و قصر و قجر از فقر فرهنگی بالای این روستا گفت و تمام همت خود را صرف افزایش فرهنگ این مردم کرده و بیان کرد: کار تربیتی زمان زیادی می‌برد و امسال از نیروهای بومی در این کلاس‌های فرهنگی به کار گرفته‌شده است.

وی ضمن تأثیرگذاری بالای این کلاس‌ها بر روی بچه‌های روستا و خانواده‌ها که بهترین خروجی این کلاس‌هاست افزود: تمامی خانواده‌هایی که به دام اعتیاد دچار شده‌اند اعلام آمادگی کرده‌اند تا به کمپ ترک اعتیاد استان معرفی‌شده تا به‌صورت رایگان برای ترک اقدام کنند.

زلزله نعمت بود تا توجه‌ها بیشتر معطوف این روستای محروم شود

قدرتی زلزله اردیبهشت ۹۶ را یک نعمت برای روستا دانست و اظهار کرد: زلزله باعث شد توجه‌ها بیشتر معطوف به این روستای محروم بشود و شاهد حضور گروه‌های جهادی در این روستا باشیم.

مسئول پایگاه نجمه روستای دراقانلو و قصر و قجر ادامه داد: سعی کرده‌ایم ازلحاظ مادی و معنوی نوجوانان را حمایت کنیم و اوقات و فراغت اهالی را پرکنیم تا نوجوانان به دام اعتیاد دچار نشوند.

وی به آمار بالای طلاق و سن پایین ازدواج در این روستا اشاره کرد و گفت: باکلاس‌های توجیهی که برای خانواده‌ها گذاشته‌شده سن ازدواج کمی بالا رفته و آمار طلاق نیز رو به افول هست.

قدرتی سرگروه حلقه‌های صالحین را از خود بچه‌های روستا انتخاب کرده و در این خصوص تصریح کرد: ازنظر عملی نتایج این کلاس‌ها را در رفتار و عمل اهالی می‌توان دید و حتی می‌توانند با آموزش‌های انجام‌شده ازلحاظ اقتصادی خود را حمایت کنند.

در ادامه به سراغ مردم زلزله‌زده رفتیم تا ببینیم مسئولین هنوز هم به مردم رسیدگی می‌کنند یا به حال خود رهاشده‌اند؟!

می‌ترسم در خانه نیمه ساخته بخوابم

بعضی از اهالی رضایت کامل و اما بعضی ناراضی‌اند؛ مردم از مسئولین می‌خواهند که ریشه‌ای کار کنند نه‌فقط برای عکاسی به مناطق سر بزنند.

یکی از دختربچه‌ها که در زلزله پارسال خواهر خود را از دست داد گفت: خانه ما به‌طور کامل ساخته نشده و شب‌ها می‌ترسم که در آن خانه نیمه ساخته بخوابم و هر شب ترس این را دارم که بازهم زلزله روی سرمان آوار شود از مسئولین می‌خواهم که کمک کنند تا خانه‌مان به‌زودی ساخته و کامل شود.

انتهای پیام/