تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » لپ تاب
کد خبر : 407656
شنبه - 10 شهریور 1397 - 11:15

رونمایی لنوو از لپ‌تاپ Yoga Book C930 با دو نمایشگر لمسی مجزا و قابلیت‌های عجیب

شب گذشته و در نمایشگاه IFA 2018 که هم اکنون در شهر برلین آلمان در حال برگزاری است؛ لنوو لپ‌تاپ عجیب و در عین حال بسیار جالبی با عنوان Yoga Book C930 را معرفی کرد که دارای دو نمایشگر جداگانه است که یکی از آن‌ها می‌تواند نقش یک صفحه لمسی و یا حتی یک صفحه کلید را ایفا کند.

رونمایی لنوو از لپ‌تاپ Yoga Book C930 با دو نمایشگر لمسی مجزا و قابلیت‌های عجیب

به گزارش پایگاه خبری ربیع،شب گذشته و در نمایشگاه IFA 2018 که هم اکنون در شهر برلین آلمان در حال برگزاری است؛ لنوو لپ‌تاپ عجیب و در عین حال بسیار جالبی با عنوان Yoga Book C930 را معرفی کرد که دارای دو نمایشگر جداگانه است که یکی از آن‌ها می‌تواند نقش یک صفحه لمسی و یا حتی یک صفحه کلید را ایفا کند.

لپ‌تاپ جدید Yoga Book C930 که شب گذشته توسط لنوو معرفی شد دارای نوآوری‌های بسیاری است و پیش از هر چیز ارتقا فناوری‌های مختلف در حوزه لپ‌تاپ ها را به نمایش می‌گذارد. این لپ‌تاپ به جای بهره‌مندی از یک صفحه کلید فیزیکی از یک نمایشگر لمسی و موسوم به E Inkبهره می‌برد که سرعت پاسخگویی بسیار خوبی به دستورات لمسی کاربران دارد. از سوی دیگر،Yoga Book C930 ظاهری بسیار کوچک و باریک دارد و به لطف بهره‌مندی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ و همچنین نسل هفتم از پردازنده‌های اینتل سرعت و عملکرد بسیار خوبی را هم داراست. از دیگر قابلیت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به برخورداری از لولاهای ملقب به Watch Band اشاره کرد که ضمن فراهم کردن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای صفحه نمایش، امکان دسترسی به یک تبلت زیبا و جمع و جور را هم برای کاربران مهیا می‌کند.

Book-C930-2.jpg - 41.84 kB

همانطور که در بالا گفته شد؛ لپ‌تاپ Yoga Book C930 دارای دو نمایشگر مجزا است. نمایشگر اصلی که وظیفه نشان دادن تصاویر و رابط کاربری سیستم عامل را برعهده دارد؛ از نوع IPS انتخاب شده و دارای ابعاد ۱۰.۸ اینچی است. این نمایشگر لمسی همچنین از وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی بهره می‌برد و از قلم هوشمندی که همراه با این لپ‌تاپ عرضه می‌شود و Wacom Active Pen نام دارد نیز پشتیبانی می‌کند. اما دیگر نمایشگر که جای صفحه کلید را گرفته است و در مواقع نیاز می‌‌تواند به عنوان یک رابط لمسی میان کاربران و لپ‌تاپ عمل کند دارای ابعاد ۱۰.۸ اینچی است و از وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی بهره می‌برد. در بخش پردازنده این لپ‌تاپ با دو گزینه قابل انتخاب توسط کاربران روبرو هستیم. پردازنده m3-7Y30 یا Core i5-7Y54 که هر دو از بین نسل هفتم از پردازنده‌های اینتل انتخاب شده‌اند. ضخامت ۹.۹ میلی متری، وزن ۷۷۵ گرمی، چهار گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و باتری با ظرفیت ۳۵.۸ وات ساعت و قابلیت شارژدهی ۸.۶ ساعته، دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند.

لنوو سال گذشته نیز یک محصول مشابه با این لپ‌تاپ را روانه بازار کرده بود. این لپ‌تاپ نیز برخلاف صفحه کلید فیزیکی از یک صفحه لمسی و حساس به فشار بهره می‌برد. اما به دلیل استفاده از یک پردازنده قدیمی، این لپ تاپ چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت. اما محصول جدیدی که امسال توسط لنوو معرفی شده است ضمن رفع بسیاری از مشکلات محصول سال گذشته، قابلیت‌های جدید دیگری نظیر سنسور شناسایی اثر انگشت، دو پورت USB-C و همچنین یک صفحه نمایش لمسی E Ink را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

Book-C930-4.jpg - 78.49 kB

در زیر صفحه نمایش E Ink این لپ‌تاپ یک دکمه بیضی شکل دیده می‌شود که کاربران می‌توانند با لمس آن، این نمایشگر را به یک صفحه کلید یا یک صفحه لمسی تبدیل کنند. با توجه به اینکه این صفحه کلید به صورت دکمه‌های لمسی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود به راحتی می‌توان پشتیبانی از دیگر زبان‌ها برای این صفحه کلید را هم فراهم کرد. صفحه نمایش E Ink همچنین از یک موتور هوشمند بهره می‌برد که قابلیت تبدیل دست نوشته کاربران به متن تایپ شده را فراهم می‌کند.

قلم هوشمند طراحی شده برای این لپ‌تاپ که Wacom Active Pen نام دارد دارای ۴۰۹۶ حالت وابسته به فشار است که امکان انتقال مجموعه عظیمی از فرامین به صفحه نمایش E Ink یا نمایشگر اصلی را مهیا می‌کند. نسخه قدرتمندتر از این لپ‌تاپ می‌تواند از ارتباط ۴G نیز بهره‌مند باشد و امکان ارتباط از این طریق را هم مهیا کند. لنوو اعلام کرده است که نسخه بدون ارتباط از این لپ‌تاپ در ماه اکتبر پیش‌رو با قیمت ۱۰۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد. هنوز قیمت مشخصی از نسخه همراه با ارتباط LTE از این لپ‌تاپ اعلام نشده است.