استانها » اصفهان » پروانه شریفی » دولت و مجلس » سیاسی » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 696362
یکشنبه - 4 فروردین 1398 - 09:52
سالک در گفتگو با پایگاه خبری ربیع:

رونق تولید با مدیران متخصص، متعهد و دلسوز به دست می آید

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به شعار رونق تولید گفت: باید ضعف مدیریت کشور در بخش اقتصاد با جایگزینی مدیرانی متخصص و متعهد جبران شود.

رونق تولید با مدیران متخصص، متعهد و دلسوز به دست می آید

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری ربیع، با اشاره به به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام ‌«رونق تولید» اظهار کرد: کشور ما در مورد تولید قوانین خوبی دارد و اگر مسئولان بر اساس اصول سیاست اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و قانون رشد تولید ملی و رقابتی و کسب و کار حلال فعالیت متمرکز داشته باشند، میتوانیم به معنای واقعی کلمه به رونق تولید برسیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: مدیریت کشور در بخش اقتصادی به شدت ضعیف عمل می کند، باید مدیران متخصص، متعهد و دلسوز در راس امور حاکم شوند.

وی افزود: باید گفت متاسفانه امروز مدیریت‌ها بر اساس سیاسی‌کاری و باند بازی شکل می‌گیرد نه بر اساس شایسته سالاری و تخصص؛ که این موضوع نقطه ضعف بزرگی است.

حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به راهکارهای عملی رونق تولید در کشور؛ خاطر نشان کرد: سیاست دولت در رونق تولید باید هدایت حجم نقدینگی به سوی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مراکز رشد تولید ملی باشد زیرا با رها شدن حجم نقدینگی بدون برنامه با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: وابستگی به منابع نفتی باید قطع شود و به ظرفیت‌های داخلی کشور از جمله نیروی انسانی، معادن و حتی مشارکت مردم در رونق تولید ملی تمرکز و تکیه کنیم، از این رو باید حرکتی با رویکرد خودکفایی در تمام ابعاد و با بازاریابی در کشورهای همسایه در رفع نیاز‌های داخلی کشور صورت گیرد.