به گزارش پایگاه خبری ربیع،   محمدرضا ابراهیمی، افزود:عنصر واسطه دانش‌آموز و معلم برای احیای کامل فرآِیند نظم و تربیت، مدیر است و اگر اینگونه نباشید، فرآیند به درستی شکل نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مهمترین حسن آموزش و پرورش، اعتماد مردم به این مجموعه است و عملکرد ما به عنوان اعضای این مجموعه در ترقی جایگاه این نهاد موثر است.

ابراهیمی گفت: بالاترین مشکل در آموزش و پرورش معضل نیروی انسانی است و ما جزو استان‌های با بیشترین معضل دراین زمینه هستیم و حدود یک سوم نیروی مورد نیازمان را نداریم. خوشبختانه مطالبات حق‌التدریس سال ۱۴۰۰ به صورت کامل تسویه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: بنابر بررسی‌ها تا سال ۱۴۰۵ روند تعداد دانش‌آموزان در استان اصفهان صعودی خواهد بود و این نشانگر ضرورت برنامه‌ریزی برای تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طرح جبران و تثبیت یادگیری هم برای مدارس دولتی و هم برای مدارس غیردولتی اجرا می‌شود و تنها تفاوت در این است که آزمون پایان دوره مدارس غیردولتی توسط مدارس دولتی گرفته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در مورد مسائل تربیتی و پرورشی، زبان نرم و روی گشاده موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ضروری است به رشته ریاضی در فرآیند هدایت تحصیلی پرداخته شود، گفت: تمایل به حضور در این رشته بسیار کم شده است که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مختلف برای توازن رشته‌ای صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به بحث مدارس غیرانتفاعی نیز بیان داشت: ۱۵ درصد دانش‌آموزان استان اصفهان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

وی گفت: مهمترین مشکل مدارس غیردولتی نبود فضا است و رویکرد ما به مدارس غیردولتی این است که آن‌ها فرزند ناتنی آموزش و پرورش نیستند.

ابراهیمی گفت: وضعیت ثبت‌نام مدارس در امسال از سال‌های گذشته بسیار بهتر بوده است و بیش از ۴ هزار بازدید از این فرآیند در یک سال انجام شده است.

زهرا نصیری