سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 867237
دوشنبه - 6 آبان 1398 - 17:43

روسیه برای نخستین بار سامانه «اس-۳۰۰» را در مرز با افغانستان مستقر کرد

وزارت دفاع روسیه از استقرار یک گردان مجهز به ۳۰ پرتابگر اس-۳۰۰ در یک پایگاه نظامی خود در مرز با افغانستان خبر داد.

روسیه برای نخستین بار سامانه «اس-۳۰۰» را در مرز با افغانستان مستقر کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور برای اولین بار سامانه موشک‌های زمین به هوای «اس-۳۰۰» را در پایگاه نظامی خود نزدیک افغانستان مستقر کرده است.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» روسیه نیروهایی را در پایگاه نظامی خود در تاجیکستان و نزدیک مرز افغانستان، برای  ماموریت علیه تهدید گروه‌های تروریستی و افراطگرا و قاچاقچیان مواد مخدر  حفظ می‌کند.

اس-۳۰۰ خانواده‌ای از سامانه‌های موشکی پدافند هوایی است که بالگرد، موشک‌های کروز  و بالستیک را هدف قرار می‌دهد. رادار این سامانه می‌تواند با اهدافی تا مسافت ۱۵۰ کیلومتر درگیر شده و هر سه ثانیه یک موشک پرتاب کند.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه شنبه گفت که برای محافظت برابر حملات، یک گردان مجهز به ۳۰ پرتابگر و سایر وسایل نقلیه را از مرکز روسیه به پایگاه خود در تاجیکستان فرستاده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده که  استقرار  اس-۳۰۰ با هدف ارائه قابلیت‌های دفاع هوایی از منطقه وسیعتر آسیای میانه انجام می‌شود.

یک منبع نظامی روس در این زمینه گفت: «این اولین سامانه موشکی اس-۳۰۰ است که در مرز با افغانستان مستقر خواهد شد.»

روسیه سامانه‌های اس-۳۰۰ و اس -۴۰۰  خود را  به چین، ایران، مصر، ترکیه و سوریه ارسال کرده است.

ایران چندی قبل سامانه پدافندی قدرتمند اس– ۳۰۰ در کویر مرکزی ایران مورد آزمایش قرار دارد و آن‌را کنار سامانه‌های پدافندی دیگر عملیاتی کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م