رنگ‌ها از جشنواره می‌گویند

این روزها نصف جهان را رنگ‌ها فراگرفته‌اند، هر طرف را نگاه کنی پر است از پرچم‌های رنگارنگ، شاد و کودکانه، اما این رنگ‌ها بیشتر از هر جای دیگر شهر در چهارباغ عباسی رخ‌نمایی می‌کنند.

رنگ‌ها از جشنواره می‌گویند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  این روزها تمام اصفهان پر است از پروانه‌های رنگی، رنگ‌هایی که از بال پروانه‌ها بر فراز اصفهان فروریخته و نصف جهان را از همیشه زیباتر کرده است.
فیلم‌های کودکان از سه‌شنبه ۲۹ مردادماه بر پرده سینماهای جشنواره جاری‌شده است و کودکان در سینماها برای دیدن فیلم‌ حاضرشده‌اند. این جشنواره را با نماد پروانه می‌شناسند. پروانه‌ای که نقش بسته بر دیواره‌های این شهر، پروانه‌ای که بر روی پرچم‌های جشنواره خودنمایی می‌کند و پروانه‌ای که در عمق چشمان کودکی جا خوش کرده که در صف طولانی بلیت سینما ایستاده است.
اما جشنواره را نمی‌توان فقط در سینما خلاصه کرد. نمایش‌ها و اجراهای خیابانی، کارناوال‌ها و گروه‌های موسیقی امروز هر یک در گوشه‌ای از چهارباغ، رنگی و طرحی تازه می‌زنند بر این گذر هزار رنگ و روح زندگی تازه‌ای می‌دمند در این گذر تاریخی عزیز دردانه اصفهان.
گویی این هفته، هفته کودکان و نوجوانان است و جهان شهر اصفهان را این دست‌های کوچک است که مدیریت می‌کند. همین فسقلی‌ها هستند که فیلم‌ها را می‌بینند، نقد می‌کنند، برای ساخت بهتر فیلم‌ها با بزرگان سینما به بحث و تبادل‌نظر می‌نشینند و چرخ بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را به حرکت درمی‌آورند.
در ابتدای راه هنر، در آغاز روزهای جوانی‌شان ایستاده‌اند و به‌قدری پرشور کار می‌کنند که در سینماهای جشنواره جای سوزن انداختن نیست، برای خرید هر بلیت حداقل نیم ساعت پیش از آغاز فیلم باید بلیت را تهیه کرد و گاهی پیش می‌آید که بلیت‌ها ساعت‌ها زودتر از اکران فیلم تمام می‌شوند.
آواز و موسیقی کودکانه‌ در چهارباغ طنین انداخته است و همین موسیقی است که در ذهن میماند و جشنواره را برای همیشه مانا می‌کند. جشنواره همیشه برای کودکان می‌ماند، کودکانی که در زمینه ساخت فیلم یا انیمیشن فعالیت می‌کنند یا حتی فقط به دیدن فیلم و انیمیشن علاقه دارند. کودکانی که هنر هفتم در روحشان ریشه دوانده و آینده این صنعت بزرگ را در ایران می‌سازند.
جشنواره میراث کودکان می‌ماند، تا فراموش نکنیم رنگ را و گم نشویم در دنیای سفید و سیاه پر از مشغله امروزمان، تا هرسال که پروانه‌ها از راه رسیدند همراه خود رنگ بیاورند و برای چند روزی دنیایمان را رنگی کنند تا نقش‌جهان میزبان جشنواره رنگ‌ها باشد.