رنو سیمبل؛ ۱۰۵ میلیون تومان
به گزارش پایگاه خبری ربیع، افزایش تعرفههای گمرکی واردات خودرو، هرچند با واکنش منفی دیوان عدالت اداری و احتمال لغو مصوبهی دولت روبرو است، به شدت توسط واردکنندگان خودرو جدی گرفته شده است. نمایندهی رسمی محصولات رنو در ایران، پیش از این هم در افزایش قیمت مدلهای کولئوس و تالیسمان، پیشقدم شده بود. این شرایط […]
به گزارش پایگاه خبری ربیع، افزایش تعرفههای گمرکی واردات خودرو، هرچند با واکنش منفی دیوان عدالت اداری و احتمال لغو مصوبهی دولت روبرو است، به شدت توسط واردکنندگان خودرو جدی گرفته شده است. نمایندهی رسمی محصولات رنو در ایران، پیش از این هم در افزایش قیمت مدلهای کولئوس و تالیسمان، پیشقدم شده بود. این شرایط درحالی است که، هنوز اجازهی ترخیص به خودروهای خارجی داده نمیشود.
سیمبل، محصولی اقتصادی در سبد داچیا است، اما در ایران با برند شناختهشدهی رنو، حضور دارد. این خودرو، نسل سوم رنو لوگان، یا همان تندر ۹۰ محسوب میشود که حتی در کشور رومانی، خانهی برند داچیا؛ از خط تولید خارج شده است و امروزه در دیگر کشورها، نظیر ترکیه مونتاژ میشود.
تیپهای متنوعی از سیمبل (ساندرو) در بازار جهانی وجود دارد که شامل نسخهی هاچبک و استیشن است، اما در ایران، صرفا با بدنهی صندوقدار (سدان) فروخته میشود. از نظر قدرت پیشرانه و بسیاری جزئیات فنی، نمیتوان تفاوت خاصی میان تندر ۹۰، ساندرو و سیمبل قائل بود، چراکه همگی با پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری به قدرت ۱۰۵ اسب بخار، همراه گشتاور ۱۴۰ نیوتنمتر عرضه میشوند.
در جدیدترین آگهی فروش شرکت نگین خودرو، نمایندهی رسمی رنو در ایران؛ رشد قیمت حیرتانگیزی برای مدل سیمبل در نظر گرفته شده است. این شرایط، نهتنها به دلیل افزایش تعرفهی گمرکی خودروهای خارجی، بلکه هماهنگ با رشد قیمت دلار؛ عمل میکند.
زومیت
۲۲۵