اتاق بازرگانی اصفهان » استانها » اصفهان » پروانه شریفی » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 524382
یکشنبه - 20 آبان 1397 - 15:29
در كميسيون پايش اتاق بازرگاني اصفهان عنوان شد؛

رناسی: مبارزه با فساد اقتصادی در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد/ بیشه: بزرگ بودن بدنه دولت بن بست اقتصادی کشور است

رییس کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان در هفتمین جلسه این کمیسیون،بر مبارزه قاطع با فساد اقتصادی تاکید کرد

رناسی: مبارزه با فساد اقتصادی در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد/ بیشه: بزرگ بودن بدنه دولت بن بست اقتصادی کشور است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مصطفی رناسی در این جلسه با اشاره به آغاز دوردوم تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: به رغم اینکه تحریم ها محدودیت هایی را برای کشور به همراه دارد اما به دلیل محدود شدن درآمدهای نفتی دولت و کاهش روابط تجاری با کشورهای مختلف، در صورت انتخاب استراتژی مناسب از سوی فعالان اقتصادی می توان به تقویت تولید داخل امیدوار بود.
وی در ادامه به سنگ اندازی های مختلف در راه تولیدکنندگان و صنعتگران اشاره کرد و گفت: اگر ایجاد اشتغال برای هر خانوار ایرانی بیش از پرداخت یارانه های مختلف از جمله یارانه سوخت در دستور کار دولت قرار گیرد، می تواند علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده ها پیامدهای مثبت اجتماعی نیز به همراه داشته باشد.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان فساد را عفونت اقتصاد دانست و تصریح کرد: اعمال سیاست های هر چند درست اقتصادی تا زمانیکه جلوی فساد اقتصادی گرفته نشود موثر نبوده و حتی تاثیر سوء نیز خواهد داشت و شفافیت در عملکرد تمامی ارگان های کشور مزایای زیادی برای کشوردر پی داشته و موجب تقویت اعتماد مردم به دولت خواهد شد.  رناسی مطبوعات و رسانه ها را یکی از مهم ترین ابزار جلوگیری از فساد دانست و گفت: در صورتی که رسانه ها به وظایف خود به خوبی عمل کنند ، ریشه بسیاری از فسادهای اقتصادی مشخص شده و می توان با جلوگیری از نقاط ضعف کشور به شفافیت و پالایش عملکرد افراد پرداخت.
وی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم توجه دولت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه به ویژه در دوران تحریم، توجه به خرد جمعی و منافع ملی را از مهم ترین اقدامات کنونی دولت دانست.
مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز ثبات و اصلاح ساختار اقتصادی کشور را مرهون آرامش سیاسی دانست و گفت: احترام به نظرات مخالف و انتقادپذیری موجب آرامش سیاسی خواهد شد. وی فراگیری نهادهای خصوصی در کشور را لازمه نهادینه شدن دموکراسی دانست و افزود: بزرگ شدن بدنه دولت بن بست اقتصادی کشور بوده و لازم است استراتژی های گذشته اصلاح شود.
محمد ابکاء، عضو کمیسیون سیاستگذاری و پایش نیز ناهماهنگی میان گروه های مختلف را عارضه امروز کشور دانست و گفت: ناهماهنگی میان این جناح ها انرژی زیادی صرف خواهد نمود در صورتی که می توان انرژیی که صرف حل اختلافات داخل می شود در بخش های دیگر به کار برد و توان دولت را افزایش داد.