استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 917501
یکشنبه - 15 دی 1398 - 15:18

رمزهای OTP (یکبار مصرف) تنها راه حل خرید ایمن اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان قم ضمن تاکید بر فعال کردن رمز پویا توسط عموم مردم، گفت: رمزهای OTP (یکبار مصرف) تنها راه حل خرید ایمن اینترنتی است.

رمزهای OTP (یکبار مصرف) تنها راه حل خرید ایمن اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ” علی موالی” اظهار داشت: در حال حاضر در کشور نزدیک به ۵۰۰ میلیون کارت عابر بانک توسط بانک ها تولید و در اختیار مشتریان قرار گرفته است که این باعث شده توجه مجرمان به سوء استفاده از این کارت ها جلب و ترفندهایی چون فیشینگ، اسکیمینگ، استفاده از کی لاگرها را ابداع و برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه کارت های بانکی اقدام کنند.
وی ادامه داد: یکی از روش هایی که مجرمان را در رسیدن به این هدف ناکام می گذارد، فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف توسط مشتریان بانک ها در خریدهای اینترنتی است،این بدین معنی است اگر اطلاعات محرمانه کارت بانکی به دست سارقان اینترنتی افتاد، رمز یکبار مصرف به سیم کارت تلفن همراه صاحب اصلی حساب پیامک می شود و با این روش سرقت و برداشت از حساب قربانی غیرممکن خواهد شد.
رئیس پلیس فتا استان افزود: با هماهنگی پلیس فتا و بانک مرکزی رمزهای دوم ثابت تا چند روز آینده غیرفعال و خرید اینترنتی صرفاً با رمزهای یکبار مصرف امکان پذیر می باشد و کاربرانی که خرید اینترنتی انجام می دهند می بایست سریعاً نسبت به فعال سازی رمزهای یکبار مصرف خود اقدام کنند.