رقابت ۵۱۰ کودک و نوجوان اصفهانی بر سر صندلی داوری

۵۱۰ کودک و نوجوان اصفهانی در آخرین جمعه تیر ماه سال ۹۸ در آزمون کتبی انتخاب داوران کودک و نوجوان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

رقابت ۵۱۰ کودک و نوجوان اصفهانی بر سر صندلی داوری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۵۱۰ کودک و نوجوان اصفهانی در آخرین جمعه تیر ماه سال ۹۸ در آزمون کتبی انتخاب داوران کودک و نوجوان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، حضور پر شور کودکان و نوجوان نصف جهان، تنور گرمای آخرین روزهای تیر ماه را گرم‌تر کرده بود و بنیاد فرهنگی امام صادق (ع) میزبان کودکان و نوجوانانی بود که آمده بودند استعداد خود را برای داوری یک جشنواره بین المللی محک بزنند.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حاشیه برگزاری این آزمون، اظهار کرد: انسان سازی یکی از بعدهای مهم جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است، در سالهای گذشته کودکان و نوجوان زیادی که خروجی جشنواره فیلم و کودک و نوجوان بودند وارد فضای حرفه‌ای کار شده‌اند.

ایمان حجتی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان فرصتی است که کودکان و نوجوانان استعدادهای خود را شناسایی کنند، گفت: کودکان و نوجوان با استفاده از این فرصت می‌توانند، از آموزش‌های لازم بهره برده و در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با حضور در کنار بزرگان سینما استعداد خود را پرورش داده و وارد فضای حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به اینکه کودکان امروز تحلیل گر و دارای اطلاعات عمومی بالا هستند، ادامه داد: ۵۱۰ داوطلب در مدرسه سینمایی ثبت نام کردند و با توجه به تفکیک داوران کودک و نوجوان از خبرنگاران نوجوان، امسال شاهد استقبال بیشتری بوده‌ایم.

در ادامه مدیر مدرسه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به روند برگزاری آزمون گفت: ۵۱۰ کودک ونوجوان در رده‌های سنی ۹ تا ۱۴ سال در آزمون کتبی با یکدیگر رقابت می‌کنند و از بین آنها ۱۵۰ نفر به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند که در نهایت از بین این افراد ۳۲ نفر برای داوری آثار سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان انتخاب خواهند داشت.

فرید صلواتی افزود: داوطلبین در این آزمون درک تصویر بالا و روحیه ارزیابی و نظردهی خواهند داشت.

در حاشیه برگزاری این آزمون نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی که جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در استان همدان برگزار شد، یکی از مطالبات مردم بازگشت جشنواره به اصفهان بود و خوشبختانه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای اصفهان مصوب شده است و باید از این رویداد بین المللی پاسداری کرد.

علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان در بعد بین المللی شناخته شده نیست، تصریح کرد: جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیازمند این است که در قابلیت بین المللی خود را تعریف کند که با توجه به پتانسیل‌ها و مدیریت اصفهان، توانایی انجام چنین کاری در استان امکان پذیر است.

وی ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان نهادینه شده و هرساله مخاطبان زیادی در این جشنواره حضور دارند همچنین در بعد کشوری جشنواره شناخته شده است، اما در بعد بین الملل به برنامه ریزی‌های بیشتری نیاز داریم.