استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 864151
چهارشنبه - 1 آبان 1398 - 17:03

رفع موانع طرح ورودی بوستان ۲۳۰ هکتاری ولایت

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از رفع موانع طرح ورودی بوستان بزرگ ولایت خبر داد و گفت: بوستان ولایت باهدف خدمت‌رسانی و جذب مسافران در حاشیه بزرگراه تهران طراحی و آماده‌سازی شده است.

رفع موانع طرح ورودی بوستان ۲۳۰ هکتاری ولایت

به گزارش پایگاه خبری ربیع،پیام جوادیان با بیان اهمیت فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر به شهر قم اظهار داشت: باید برای جذب و ماندگاری زائران و به تبع آن رونق اقتصادی شهر قم زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کنیم.

وی به تأثیر بوستان‌ها در جذب مسافران و زائران برای اقامت طولانی‌تر در شهر قم  اشاره کرد و افزود: بوستان ولایت باهدف خدمت‌رسانی و جذب مسافران در حاشیه بزرگراه تهران طراحی و آماده‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم چالش‌های پیشروی سازمان برای آماده‌سازی بوستان را تشریح کرد و گفت: یکی از مشکلات بوستان بزرگ ولایت وردی آن بوده که خوشبختانه موانع ورودی بوستان برطرف شده است.

وی عرصه بوستان ولایت را مساحتی بالغ‌بر ۲۳۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: بوستان بزرگ ولایت یکی از بوستانی مهم و تأثیرگذار در افزایش فضای سبز و فضای تفریحی شهر قم بوده که ۳۰ هکتار آن در دو فاز و طی سه سال آماده‌سازی شده است.

جوادیان همکاری و پیگیری استانداری، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم و مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی را در رفع موانع  ورودی بوستان مهم دانست و خاطرنشان کرد: پس از اماده‌سازی طرح و برگزاری جلسات با اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای، طرح نهایی  و تصویب شد.

وی از آغاز عملیات عمرانی ورودی بوستان ولایت خبر داد و بیان کرد: آماده‌سازی معابر بوستان، جدول‌گذاری، آسفالت معابر و فضای سبز عرصه بااعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال انجام‌شده و با تکمیل  ورودی، بوستان آماده ارائه خدمات به مسافران و زائران خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: تمام فضای سبز بوستان با سیستم آبیاری تحت‌فشار آبیاری شده و با توجه به برنامه ریزی و طراحی مناسب سامانه های آبیاری، امکان گسترش فضای سبز در این بوستان وجود دارد.

وی بوستان بزرگ ولایت را یک بوستان ویژه ازنظر مکانی خواند و تأکید کرد: پتانسیل خوب این بوستان برای ایجاد مراکز تفریحی و کمپ گردشگری یکی از امتیازات این بوستان بوده که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

جوادیان ادامه داد: برای توسعه اقتصادی و گردشگری شهر قم و استفاده بهینه از پتانسیل‌های ایجادشده باید همه ارگان‌ها همکاری لازم را داشته و زیرساخت‌های موردنیاز بوستان مانند آب و برق را تأمین کرده  و همچنین اداره کل راهداری و شهرسازی ورود کرده تا بوستان به رونق مطلوب خود دست پیدا کند.