استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 635955
پنجشنبه - 18 بهمن 1397 - 15:03
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم :

رشد ۴،۵ متری سرانه فضای سبز قم در ۳ سال

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از سال ۹۴ تاکنون سرانه فضای سبز قم حدود ۴/۵ متر مربع افزایش یافته است.

رشد ۴،۵ متری سرانه فضای سبز قم در ۳ سال

به گزارش پایگاه خبری ربیع،پیام جوادیان در بازدید از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه «شکوه چهل ساله» که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضای سبز قم طی سه سال اخیر حدود ۴،۵ متر مربع افزایش داشته است، اظهار کرد: در سال ۹۴ سرانه فضای شهر قم ۱۵،۶ متر مربع بود ولی الان به ۱۹ متر مربع رسیده است.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی و افزایش سرانه فضای سبز شهری کار مشکلی است، ابراز کرد: اگر بخواهیم به ازای هر شهروند قمی سرانه فضای سبز را یک متر مربع افزایش دهیم، باید یک هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای سبز ایجاد کنیم که آمار بسیار زیادی است، اما خوشبختانه طی سه سال اخیر توانستیم رشد قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآور شد: توسعه فضای سبز و کمربند سبز را در بسیاری از عرصه‌هایی که در اطراف شهر مستعد بود، انجام دادیم و این کار در برنامه ما وجود دارد.

جوادیان با بیان اینکه کمبود آب یکی از محدودیت‌هایی است که در بحث توسعه فضای سبز داریم، ابراز کرد: توصیه و بحث اصلی ما مبتنی بر تصفیه پساب است که الان هم انجام می‌شود.