استانها » البرز
کد خبر : 513925
چهارشنبه - 16 آبان 1397 - 14:50
استاندار البرز خبر داد

رشد مطلوب صادرات محصولات کشاورزی البرز نسبت به پارسال

استاندار البرز صادرات محصولات کشاورزی در سال ۹۷ را مطلوب دانست و گفت: صادرات محصولات کشاورزی و باغی نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

رشد مطلوب صادرات محصولات کشاورزی البرز نسبت به پارسال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، محمدعلی نجفی در بازدید از یک واحد تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی در محمدشهر کرج در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه هدف از این بازدید رفع مشکلات مربوط به صادرکنندگان است، افزود: در شرایط کنونی روان سازی اعطای تسهیلات به بخش خصوصی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: این مجموعه در دو بخش تولید محصولات کشاورزی و بسته بندی، سورت و صادرات فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی که در صادرات مواد نفتی و پتروشیمی مشکلاتی وجود دارد، باید شرایط مطلوبی برای صادرکنندگان محصولات غذایی فراهم کرد.
نماینده عالی دولت در استان البرز افزود: در سال گذشته استان البرز حدود ۷ هزار کانتینر از محصولات کشاورزی و باغی صادرات داشته که امسال این عدد به ۱۰ هزار کانتینر رسیده که نشان دهنده رشد خوبی است.
نجفی با تاکید بر ضرورت بهره‌برداری از فرصت‌های جهادکشاورزی گفت: مجموعه‌های این چنینی می‌توانند از تسهیلات مربوطه برای توسعه و تجهیز استفاده کنند.
وی گفت: اکنون حمایت‌های بسیار خوبی از بخش خصوصی و بویژه حوزه کشاورزی با ارائه تسهیلات، مهیا شده که به فعالان این عرصه توصیه می شود از آنها بهره ببرند.
استاندار البرز افزود: دست همراهی و تعامل بخش خصوصی را به گرمی می‌فشاریم و در این راستا با تسهیل و رفع موانع، مسیر فعالیت آنها را هموار می‌کنیم.
گفتنی است این سردخانه با ظرفیت ۸ هزار تن در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیون ریال راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده که زمینه اشتغال برای ۱۴۴ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/و