استانها » البرز
کد خبر : 403225
سه شنبه - 6 شهریور 1397 - 17:55
مدیرکل دفتر سرمایه خارجی وزارت اقتصاد مطرح کرد

رشد اقتصادی البرز نسبت به سایر استان‌ها

مدیرکل دفتر سرمایه خارجی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: استان البرز در مقایسه با سایر استان‌ها فرآیند رو به رشدی در حوزه اقتصاد داشته است که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

رشد اقتصادی البرز نسبت به سایر استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، احمد جمالی امروز در آیین افتتاحیه مرکز سرمایه‌گذاری خارجی این استان که در سالن جلسات اداره امور اقتصادی برگزار شد، گفت: استان البرز در مقایسه با سایر استان‌ها فرآیندِ رو به رشدی در حوزه اقتصاد داشته است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: باید قوانینی به‌منظور تسهیل در امور اقتصادی و فعالیت‌های دارایی صورت گیرد تا سرمایه‌گذاران به‌راحتی فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه خارجی وزارت اقتصاد و دارایی یادآور شد: باید با رعایت قانون و حفظ چهارچوب‌ها به هدف مدنظر خود در امور اقتصادی دست پیدا کنیم.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه آیین‌نامه مراکز جذب درآمد اداره امور دارایی و اقتصاد پیش‌ازاین در سال ۸۹ اصلاح‌شده است، تصریح کرد: در سال جاری نیز اصلاحیه دیگری درزمینهٔ جذب بودجه داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که طی این اصلاحیه داشتیم تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها است تا بتوانند از فعالان بخش خصوصی حمایت بیشتری بکنند.

مدیرکل دفتر سرمایه خارجی وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد: انرژی پاک در سازمان سرمایه‌گذاری و قانون ششم توسعه تعریف‌شده است که در این میان چهار محور کلیدی محیط‌زیست و آب، بهره‌گیری از انرژی پاک، حمل‌ونقل و توسعه اقدامات زیست‌محیطی موردتوجه ویژه است.

به گفته جمالی یکی از محورهای موردتوجه وزارت دارایی بهره‌مند شدن از سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

وی در پایان از تأمین منابع مالی استان البرز و تهیه و تدوین برنامه سرمایه‌گذاران در این استان خبر داد.

انتهای پیام/