استانها » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 881922
سه شنبه - 21 آبان 1398 - 20:35

رتبه پانزدهم دانشگاه بوعلی‌سینا در حوزه چاپ مقالات در دنیا

معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی همدان رتبه این دانشگاه در حوزه چاپ مقاله و رویداد‌های پژوهشی دربین دانشگاه‌های مطرح جهان را پانزدهم دانست.

رتبه پانزدهم دانشگاه بوعلی‌سینا در حوزه چاپ مقالات در دنیا

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی همدان رتبه این دانشگاه در حوزه چاپ مقاله و رویداد‌های پژوهشی دربین دانشگاه‌های مطرح جهان را پانزدهم دانست.

غلامحسین مجذوبی سه شنبه ۲۱ آبان در همایش شتاب‌دهنده هم‌پیوند با بیان اینکه امروزه باید به مفاهیم دانش‌بنیان و کسب ثروت از علم جامع عمل بپوشانیم، گفت: خوشبختانه امروزه شاهد پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها در استان و کشور هستیم.

وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود برای ایجاد استارت‌آپ‌ها، مطرح کرد: با وجود تمامی مشکلات باید جلو رفته و با سایر کشورها رقابت کنیم؛ دانشگاه بوعلی از سال ۱۳۷۰ شروع به انتشار مقالات پژوهشی کرد و درحال حاضر با انتشار ۱۴۵۰ مقاله رتبه ۱۵ را دربین دانشگاه‌های مطرح دنیا دارد.

مجذوبی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی با کمک دانشگاه صنعتی و سایر نهادهای وابسته درحال ساخت ساختمان جدیدی برای نوآوران هستند، عنوان کرد: به زودی تمامی شتاب‌دهنده‌ها به این مکان جدید منتقل خواهند شد؛ آنچه که هم‌اکنون مورد توجه است، ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در بین دانشجویان فعال و نخبه است.

معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی همدان هدف از اهمیت به استارت‌آپ‌ها را کسب ثروت از علم دانست و اظهار کرد: باتوجه به آمارهای موجود، درآمد سالانه ۲ شرکت دانش‌بنیان در آمریکا، ۲ برابر مبلغ فروش نفت در ایران است؛ درحال حاضر ۴ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند که همین فضایی مناسب را برای ساخت استارت‌آپ‌های متعددی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: داده‌های بسیار زیادی درحال حاضر وجود دارد که می‌توان از آن‌ها پول سازی کرد؛ ۹۰ درصد از داده‌های جهان ظرف مدت ۲ سال گذشته تولید شده است.