تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 348578
چهارشنبه - 20 تیر 1397 - 15:30

ربات گوجه ای تا لحظه مرگ مشوق شماست!

گروهی از پژوهشگران نوعی ربات گوجه ای طراحی کرده اند که می تواند تا لحظه مرگ در کنار کاربران باشد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع،پژوهشگران نوعی ربات هوشمند طرحی کرده اند که به ربات گوجه ای مشهور است. این ربات هوشمند می تواند تا لحظه مرگ در کنار کاربران باشد.

ربات هوشمند  و  ۴۵۰۰ دلاری گوجه‌ای شکل می تواند کاربران را تا لحظه مرگ مورد تشویق قرار دهد.این ربات هوشمند را می توان یکی از برترین ربات های جالب بازار باشد.

درواقع این ربات که موسوم به  «Big Clapper»  توسط یک  طراح ژاپنی، به نامم ماساتو تاکاهاشی باهدف تشویق و کف زدن در فروشگاه ها یا مراسم مختلف ساخته شده  است.

 بر این اساس می توانیم ربات مذکور را یک ربات مشوق بدانیم.این روزها  کارهای سخت دیگر برای انسان‌ها نیست. سیستم‌های جدید صنعتی یا رباتها می‌توانند کارگرانی باشند که سخت کار می‌کنند.

رباتهای صنعتی عموماً برای وظایف تکراری و مشخصی استفاده می‌شوند. اما برای استفاده از رباتهای صنعتی برای جایگزینی به جای انسان‌ها باید دانست که ربات‌ها به تنهایی توان تشخیص و تصمیم‌گیری نسبت به موقعیت خود را ندارند. در این صورت استفاده از ربات‌هایی که با استفاده از تکنولوژی بینایی ماشین قابلیت دیدن داشته و با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت تفکر دارند به ما کمک خواهد کرد تا از آن‌ها در مکان‌هایی استفاده کنیم که قبلاً توان استفاده از آن‌ها را نداشته‌ایم.

این رباتِ ۹۰۰ در ۳۰۰ در ۳۴۰ میلی متری به وزن ۷.۷ کیلوگرم ضمن داشتن دو سنسور حرکتی، برای اتصال به اپلیکیشن مخصوص روی موبایل، به وای فای نیز مجهز است.

درواقع ربات گوجه‌ای شکل که در وهله اول برای خوش‌آمد گویی به مشتریان جلوی درب فروشگاه ها ساخته‌شده، می‌تواند کنار کاربران در مهمانی‌های مختلف حاضرشده و تشویق کند.

این ربات دارای ۲  سنسور حرکتی بر اساس واکنش‌های تعریف‌شده، برنامه‌نویسی شده است تا بر اساس حرکات اطرافیان واکنش مناسب نشان دهد.

جالب است بدانید که این ربات ۴۵۰۰ دلاری با چشمان از حدقه درآمده کمی وحشتناک به نظر می‌رسد اما سازنده قصد تغییر بر اساس ذائقه مشتری را دارد و فعلاً در «کیک استارتر» قرار داده‌شده تا سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جلب کند.

یک ربات معمولاً یک سیستم الکترومکانیکی می‌باشد که با حرکت یا ظاهرش مفهومی از خود یا از ارباب خود را انتقال می‌دهد. از جایی‌که واژهٔ «ربات» هم به ربات‌های فیزیکی و هم به ربات‌های مجازی اطلاق می‌شود، برای ربات‌های مجازی لفظ «بات» بکار برده می‌شود که معمولاً به صورت نمایندگان نرم‌افزاری می‌باشند.