اخبار نهادها و سازمان‎ها » پریسا خاکبازان » تولیدی » شهرداری اصفهان
کد خبر : 1035963
یکشنبه - 1 بهمن 1402 - 16:47
در گفتگو با ربیع عنوان شد:

راه اندازی “چشم شهروند”؛ پل ارتباطی شهرداری و شهروندان در نجف آباد است

سامانه نرم افزاری “چشم شهروند”؛ جهت ارائه خدمات ویژه به شهروندان نجف‌آباد راه‌اندازی شد.

راه اندازی “چشم شهروند”؛ پل ارتباطی شهرداری و شهروندان در نجف آباد است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سامانه نرم افزاری “چشم شهروند”؛ جهت ارائه خدمات ویژه به شهروندان نجف‌آباد راه‌اندازی شد.

مدیر اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری نجف‌آباد در گفتگو با ربیع گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب و با هدف تسریع در پیگیری و دریافت خدمات از شهرداری سامانه «چشم شهروند» در دسترس شهروندان عزیز قرار می‌گیرد.

مصطفی حیدری،با تشریح اهداف و کاربری این نرم‌افزار جامع افزود، چشم شهروند یکی از راه های ارتباطی شهروندان بامرکز ۱۳۷ شهرداری نجف آباد می باشد که با استفاده از این نرم افزار می توانند در صورت مشاهده مشکلات شهری و یا پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف از قبیل خدمات شهری، عمران، ساخت و ساز، سد معبر، آسیب های اجتماعی و… ، گزارش مشکل و یا پیشنهاد را همراه با عکس به مرکز ۱۳۷ ارسال نمایند.

حیدری راه اندازی نرم‌افزار جامع چشم شهروند را از مهمترین بخش های تعاملی سامانه ۱۳۷ شهرداری دانست و گفت: شهروندان گرامی می توانند جهت دریافت نرم افزار این سامانه به صورت اپلیکیشن اندرویدی و سامانه تحت وب از طریق لینک http://cafebazaar.ir/app/?id=com.fddit.najafabad&ref=share از سایت کافه بازار آن را دانلود نمایند. وی افزود شهرداری نجف‌آباد برای بهبود خدمات عمومی و ارتقاء سطح ارتباطات دو سویه با شهروندان، اقدام به راه اندازی این اپلیکیشن کرده‌ که این این اقدام نه تنها به شهروندان امکان می‌دهد تا به راحتی و با سرعت به خدمات شهری دسترسی پیدا کنند، بلکه همچنین فرصتی را برای ارتباط مستقیم با مسئولان شهرداری فراهم می‌کند تا گزارشات خود شامل مشکلات محیطی، نظافت عمومی، نورپردازی معابر، تعمیرات و سایر موضوعات مرتبط با شهر به مسئولین مربوطه ارائه کنند.

مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد ضمن اشاره به دیگر امکانات این اپلیکیشن افزود، گفت با راه‌اندازی این سامانه، شهروندان شریف نجف آباد برای طرح مسائل و مشکلات شهری به مراجعه حضوری نیاز ندارند و از طریق ارتباط با این سامانه می‌توانند درخواست‌های خود را با مدیران شهری در میان بگذراند و به حل آنها امیدوار باشند. وی افزود اپلیکیشن چشم شهروند متعلق به سامانه ۱۳۷ شهرداری نجف آباد، با هدف شناسایی و گزارش دهی مشکلات شهری در مناطق مختلف شهر، با زیرشاخه های متعدد و متنوعی از خدمات مورد نیاز، این امکان را برای شهروندان فقط اهم کرده است تا ضمن دسترسی به این سامانه، گزارش ها و درخواست های خدماتی خود را از طریق این اپلیکیشن ثبت و به منطقه مربوطه گزارش دهند تا نسبت به پی گیری و اقدام عملی در راستای حل مشکلات مورد تقاضا، صورت گیرد.

حیدری گفت: نرم‌افزار چشم شهروند شهراری نجف آباد با دارا بودن سرفصل های ورودی و ثبت درخواست در حوزه های مختلفی نظیر، جمع آوری پسماندها شهری، مشکلات آسفالت معابر و محلات، آب گرفتگی ها، نخاله های ساختمانی، جمع آوری حیوانات شهری، سرویس های بهداشتی، فضای سبز شهری، بوستان های شهری، حصارکشی، سد معبر، و ده ها خدمت دیگر، این بستر را برای شهروندان فهیم نجف آباد در پنج منطقه شهری فراهم می کند تا با ارسال عکس و فیلم از مشکلات محل سکونت خود یا مناطق شهری، نسبت به ثبت درخواست و می گیری های بعدی دریافت خدمات مورد نیاز اقدام کنند.

پریسا خاکبازان