شهردار خمینی‌شهر در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار کیمیای وطن عنوان کرد:

 راه اندازی بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده خمینی شهر در هفته دولت

شهردار خمینی‌شهر گفت: فضای ورزشی خمینی شهر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، به کیمیای وطن گفت: راه اندازی این مراکز متولی خاص دارد اما شهرداری بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده را در هفته دولت امسال راه اندازی خواهد کرد.

 راه اندازی بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده خمینی شهر در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار خمینی‌شهر گفت: فضای ورزشی خمینی شهر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، به کیمیای وطن گفت: راه اندازی این مراکز متولی خاص دارد اما شهرداری بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده را در هفته دولت امسال راه اندازی خواهد کرد.

 علی اصغر حاج حیدری درپاسخ پرسش‌های خبرنگار کیمیای وطن مبنی بر”اقدامات انجام نشده در این شهر، احداث مرکز تجاری، کمبود سالن‌های ورزشی برای جوانان، وضعیت حمل و نقل این شهر به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر ۴۰ پروژه عمرانی در خمینی شهر در حال بهره‌برداری است، بازگشایی گلوگاه‌ها در محلات شهر و به ویژه جوی آباد از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

وی راه‌اندازی پارک خشک و پارک ساحلی ویژه کودکان را نیز از پروژه‌های خلاقانه شهرداری دانست و افزود: ساماندهی ورودی‌های شهر از دیگر پروژه‌های در دستور کار این شهرداری است، ورودی دانشگاه در مساحت ۵۰۰ هزار آماده آسفالت است و تا یک هفته آینده در اختیار راه و شهرسازی برای آسفالت قرار می‌گیرد.

حاج حیدری با بیان اینکه بودجه شهرداری خمینی‌شهر در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شد تصریح کرد: امسال نیز ۱۲۹ میلیارد تومان بودجه برای شهر پیش بینی کردیم که تا سه ماه اول امسال ۲۰ درصد نیز از برنامه خود جلوتر هستیم.

افتتاح باغ گل‌ها و باغ موزه خمینی شهردرنوروز سال جاری

وی تصریح کرد: تعامل، هماهنگی و جامع‌نگری بین شهرداری خمینی شهر و دانشگاه صنعتی منجر به پرداخت مطالبه ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری از دانشگاه شد. همچنین حمایت‌های استاندار قبلی استان و تلاش اعضای شورای شهر در دوره چهارم توافقات شهرک منظریه نیز به عنوان دو حرکت ماندگار و مهم در این دو دوره انجام شد.

وی با اشاره به اینکه آزاد سازی هشت بلوارخیابان ۱۷ شهریور و دکتر ابوالبرکات وبلوار ماربین و بلوار عطار و خیابان مرکزی وبلوار صدوقی جزو بزرگترین پروژه‌های آزاد سازی در خمینی شهر بوده است افزود: بیش از ۷۰ درصد خیابانهای سطح شهر نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی در باره تکمیل باغ موزه و باغ گل‌ها در منطقه بام سبز برای نوروز سال آینده گفت: تا کنون ۸ پارک شهروند و پارک ساحلی جوان به طول یک کیلومتر که دارای زمین ماسه‌ای و زمین ورزش برای نوجوانان و جوانان نیز تهیه شده و همچنین پارکهای پیروزی، سلامت، باغبان، علیمردان وتدین که در دست ساخت است در شهرستان خمینی شهر موجود است.

وی در خصوص ساماندهی خیابان مرکزی خمینی شهر تصریح کرد: اجرای عملیات عمرانی این خیابان رو به اتمام است، محور میانی این خیابان با نام جاده سلامت راه اندازی شده است و تا ۲۰ روز آینده این آسفالت شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه سیستم اتوبوسرانی این شهر فرسوده است و شهرداری به سبب تنگناهای مالی قادر به نوسازی ناوگان با اتوبوس‌های نو نیست گفت: در حال حاضر بازسازی اتوبوس‌ها را در دستور کار داریم و تاکنون ۳۰ اتوبوس بازسازی شده است و ۴۰ اتوبوس دیگر در دستور کار است.

 تبدیل خمینی شهر به قطب گردشگری استان

حاج حیدری تبدیل خمینی شهر به قطب گردشگری را از دیگر افتخارات شهرداری برشمرد وتوضیح داد: در نوروز امسال شاهد تحولات واقدامات چشم گیری در این زمینه بودیم که اجرای ۷۵۰ برنامه زنده و بازدید ۴۰۰ هزار نفری گردشگران از آثار باستانی از جمله اقدامات بود.

وی بیان کرد: در نوروز امسال امتیاز خمینی شهر ۱۳۸ و امتیاز کاشان ۱۳۵ که عملاً خمینی شهر سه رتبه برتری داشت و در استان اصفهان دو شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر کسب بالاترین رتبه ارائه خدمات در حوزه گردشگری را کسب نموده‌اند.