استانها » تهمینه دباغ چی » مرکزی
کد خبر : 729344
شنبه - 11 خرداد 1398 - 13:50

راه‌اندازی نخستین مرکز علوم و نجوم استان مرکزی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: فعالیت‌های علمی در کانون پرورش فکری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و به این سبب نخستین مرکز علوم و نجوم استان مرکزی در حوزه شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک امیرکبیر شهر اراک راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: فعالیت‌های علمی در کانون پرورش فکری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و به این سبب نخستین مرکز علوم و نجوم استان مرکزی در حوزه شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک امیرکبیر شهر اراک راه‌اندازی شده است.

قنبری عنوان کرد: مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری استان مرکزی به مدت دوسال است که فعالیت دارد و تلاش ما بر این است که این مرکز رسته نجوم‌شناسی را به‌صورت تخصصی مورد پژوهش و آموزش قرار دهد، تمامی علاقه‌مندان دارای گروه سنی کودک تا نوجوان می‌توانند به مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: پذیرش دانش‌آموزان دارای رده سنی ۶ تا ۱۷ سال جزئی از وظایف ذاتی کانون محسوب می‌شود اما این مرکز به سبب رفاه حال متقاضیان در ایام تابستان برای خردسالان دارای رده سنی ۴ تا ۶ سال هم دوره‌های فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تسهیل ورود متقاضیان به این مجموعه است که در این زمینه تلاش کرده‌ایم تا حداقل هزینه‌های ممکن را برای شرکت اعضا در دوره‌ها و فعالیت‌های کانون دریافت کنیم.