به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سجاد عبدالمالکی با اشاره به ارائه خدمات الکترونیک در درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان اظهار کرد: با طرح حذف دفترچه درمانی از مراکز درمانی علاوه بر صرفهجویی در مصرف کاغذ، خدمات درمانی با سرعت بالاتری ارائه میشود.
وی با اشاره به هوشمندسازی روند درمان گفت: دسترسی به سوابق درمانی، ویزیت قبلی و سیر بیماری مراجعه کننده آسان شده و درصد خطاهای نسخهخوانی کاهش چشمگیری داشته است.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان به افزایش رضایتمندی مراجعان با راهاندازی نوبتدهی غیرحضوری به روشهای تلفنی، از طریق کد USSD با شماره گیری #۶۶*۱۴۲* و یا از طریق وب سایت اینترنتی در این مرکز اشاره کرد.
وی تصریح کرد: با این اقدام از ازدحام واحد پذیرش کاسته شده و پذیرش مراجعهکنندگان به سهولت انجام میشود.
عبدالمالکی بیان کرد: در بخش تصویربرداری با مرمت و بهسازی اتاقکهای قدیمی واحد، با نصب دستگاه رادیوگرافی دیجیتال جدید و خرید دستگاه رادیوگرافی تک دندان دیجیتال، سطح کیفی خدمات تشخیصی بسیار بالا رفته و رضایت مراجعهکنندگان، پزشکان و دندانپزشکان را به دنبال داشته است.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان با اشاره به اینکه در واحد آزمایشگاه با خرید دستگاه اتوآنالیزر در مصرف کیتهای آزمایشگاهی صرفهجویی شده است، گفت: سرعت و دقت تستهای مربوطه نیز بالا رفته است.
عبدالمالکی بیان کرد: با رشد مراجعات طی سالهای اخیر به درمانگاه، این واحد در حال حاضر با چالش کمبود فضای فیزیکی نسبت به اتاق ویزیت، فضای انتظار بیمار و انبار دارویی مواجه است که امیدواریم با تکمیل پروژه آزمایشگاه جدید و استفاده از فضای ساختمان قدیمی آن، مشکل فضای فیزیکی نیز حل شود.
وی به کمبود پزشک متخصص و دنداپزشک و مدت ماندگاری پایین آنها در شهرستان تویسرکان پرداخت و افزود: امیدواریم با جذب نیروهای متخصص در شهرستان این نقیصه نیز رفع شود.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و برنامهریزیهای پیش رو، امیدواریم شاهد تحول اساسی در حوزه درمان تامین اجتماعی شهرستان و افزایش رضایتمندی هر چه بیشتر بیمهشدگان باشیم.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان همچنین از ارائه خدمات به ۱۲۸ هزار و ۴۷۴ نفر در درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان خبر داد.
عبدالمالکی با بیان اینکه درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان در حال حاضر به صورت دوشیفته در حال ارائه خدمت به بیمهشدگان است، اظهار کرد: این درمانگاه شامل واحد پزشک عمومی و متخصص، مامایی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی، تزریقات و سرمتراپی است.
وی با اشاره به فعالیت چهار پزشک عمومی و یک متخصص در این مرکز درمانی گفت: یک دندانپزشک، یک متخصص پاتولوژی در آزمایشگاه و دو پزشک داروساز در داروخانه فعال هستند.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان بیان کرد: وضعیت درمان این مرکز طی سالهای اخیر، نشاندهنده روند رو به رشد آمار مراجعات و افزایش کیفیت خدمات بوده است.
وی با اشاره به سال گذشته شاهد روند رو به رشد ارائه خدمات بودیم، گفت: در این سال ۱۲۸ هزار و ۴۷۴ مورد مراجعه به ثبت رسید که نسبت به سال ۹۶، ۲۱ هزار مورد افزایش را شاهد بودیم.
عبدالمالکی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۶ مورد در بخش آزمایشگاه مراجعات وجود داشت که ۲ هزار مورد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، افزود: ۲۸ هزار و ۹۳۲ خدمات سرپایی انجام شده که ۸ هزار مورد افزایش داشته است.
وی به ۱۱۴ هزار و ۳۴۶ مورد مراجعه به داروخانه اشاره کرد و افزود: نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش ۲۰ هزار موردی بودیم.