استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 567734
چهارشنبه - 21 آذر 1397 - 15:11

راه‌اندازی خط ۲ متروی اصفهان تا سال ۱۴۰۲

در نشست خبری معاون حمل‌ونقل شهرداری اصفهان به مناسبت ۲۶ آذرماه روز حمل‌ونقل و ترافیک و ۲۲ دی‌ماه روز هوای پاک، چگونگی اجرای برنامه‌های ۳۳روزه برای همه گروه‌های شهروندی تشریح و از پوستر قصه «آدم و هوا» با بیان غصه‌های شهر در معضل زیست‌محیطی رونمایی شد.

راه‌اندازی خط ۲ متروی اصفهان تا سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نشست خبری معاون حمل‌ونقل شهرداری اصفهان به مناسبت ۲۶ آذرماه روز حمل‌ونقل و ترافیک و ۲۲ دی‌ماه روز هوای پاک، چگونگی اجرای برنامه‌های ۳۳روزه برای همه گروه‌های شهروندی تشریح و از پوستر قصه «آدم و هوا» با بیان غصه‌های شهر در معضل زیست‌محیطی رونمایی شد.
علیرضا صلواتی، معاون حمل‌ونقل شهرداری اصفهان، با توصیف قصه پرغصه شهر اصفهان، از معضل آلودگی هوا، چالش آلودگی هوای ناشی از خودروهای دودزا، سفرهای زائد شهری، پدیده اینورژن و دیگر مشکلات زیست‌محیطی سخن راند و گفت: عنوان «قصه آدم و هوا» را برای این ۳۳ روز انتخاب کرده‌ایم.
وی از برگزاری رویدادهای متنوع، جشنواره‌ها، نشست‌های خبری، بازدیدها و به‌ صدا درآوردن زنگ شهر، برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور نخبگان در جهت ترغیب به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، فرهنگ‌سازی برای گفتن «نه به خودروی تک‌سرنشین»، اصلاح و توسعه زیرساخت‌ها، پویش‌های مردمی و اقدامات پژوهشی دیگر خبر داد.
صلواتی درباره توسعه زیرساخت‌ها گفت: هفت محور راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه، افتتاح پاک‌سوارهای شهری، بهره‌برداری از ۱۵ ایستگاه جدید دوچرخه، اسکوترهای برقی، موتورهای برقی و حمایت از خریداران، تداوم طرح کلاه ایمنی و برخورد با موتورسواران متخلف، تردمیل دوچرخه‌ای، عضوپذیری در ایستگاه دوچرخه و بسته‌های حمایتی تحقق خواهند یافت و تا پایان سال ۹۸، ایستگاه‌های دوچرخه به ۵۰ ایستگاه افزایش می‌یابد.
وی با بیان شعار «هر شهروند، یک دیده‌بان»، از افزایش دوربین‌ها، سامانه‌های هوشمند و توسعه فعالیت عمرانی خط خبر داد و اینکه شهروندان می‌توانند اتفاقاتی را که در شهر می‌افتد، گزارش کنند.
معاون حمل‌ونقل شهرداری از سه اتفاق در حمل بار خبر داد: رونمایی از طرح توزین چمدان، رونمایی از سیستم بار متحرک، معرفی طرح بارنامه‌ها و نصب سیستم توزین بار در خیابان امام خمینی.
وی گفت: سیستم متحرک و سیار توزین بار در سطح شهر به بررسی خودروهایی که با اضافه‌بار در سطح شهر در حال تردد هستند، می‌پردازد.
وی گفت: در این روزها، بهره‌برداری از طرح ۶۳۶+۱ برای اضافه‌شدن دوربین‌های نظارت تصویری و تابلوها انجام می‌گیرد و تا پایان سال، ۶ خودرو مجهز به نظارت تصویری در مناطق ۱، ۳، ۴، ۵، ۶ و مناطق ۱۱ و ۱۵ با پارک دوبل برخورد می‌کنند که به بهبود ۳۰درصدی تردد کمک خواهد کرد.
آغاز عملیات عمرانی خط ۲ از شهرک امام حسین تا میدان امام علی، آغاز عملیات ایستگاه شاهد و لادر خط ۲ قطار شهری و رونمایی از اثر هنری ایستگاه دانشگاه اصفهان در خط یک قطار شهری، از دیگر اقداماتی است که در این ۳۳ روز شهرداری اصفهان اجرا می‌کند.
صلواتی از ورود ۳۰ اتوبوس کاملا بازسازی‌شده به ناوگان حمل‌ونقل خبر داد و گفت: نرم‌افزار موقعیت‌یاب اتوبوس‌ها با هدف نظارت بر کیفیت فنی اتوبوس‌های شهری، برگزاری دوره‌ای برای رانندگان و رصد رفتار آنها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی بیان داشت: طرح «چشم شهر روشن» برای ورود انرژی‌های پاک به شهر و طرح «سفرهای فیروزه‌ای» برای تقدیر از رانندگان نمونه و تکریم تاکسیرانان در این ۳۳ روز اجرا می‌شود.
وی محورهای برنامه فرهنگ‌سازی را برگزاری ۶ جشنواره با عناوین جشنواره عکس ترافوتو، حضور عکاسان در مترو و سامانه بی‌.آر.تی، بازتاب نازیبایی‌های ترافیکی، پارک‌های نامتعارف در شهر، بی‌توجهی به قوانین حمل‌ونقل و عبورومرور و کلاه ایمنی برشمرد و افزود: جشنواره‌های ترافیلم، شعر ترافیکاتور، تراطنز و اختتامیه در مرکز آفرینش‌های هنری قلمستان برگزار می‌شوند.
صلواتی از اجرای پویش‌های مردمی با مشارکت مردم برای مقابله با آلودگی شهری و پویش اعتراض پرستاران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مانور پیاده‌روی با هدف آموزش رفتارهای ترافیکی به شهروندان، تقویت سه‌شنبه بدون خودرو، همایش هم‌پیمانی مدیران شهری برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، همایش بررسی محدودیت ترافیکی، گفتمان ترافیک، بررسی وضعیت پارکینگ‌های شهر و نشست‌هایی به منظور بررسی آلودگی هوا خبر داد.
معاون حمل‌ونقل شهرداری اصفهان با اشاره به نوسازی ناوگان، ورود اتوبوس‌های جدید و توسعه خطوط تندرو در مرکز شهر، اظهار کرد: اوراق مشارکت اتوبوسرانی با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این راستا کمک بزرگی به ما می‌کند. وی با بیان آنکه باید اتوبوس ۴۵۰ میلیونی را یک و نیم میلیارد تومان بخریم، افزود: اگر تا پایان سال اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای خط ۲ تأمین شود، در سال ۱۴۰۲ خط ۲ مترو راه‌اندازی خواهد شد.
صلواتی گفت: سالب آینده هر شهروند به ازای تعداد ساعاتی که در شهر با خودرو شخصی تردد می‌کند باید عوارض پرازد.
وی از عبور ۹۰۰ هزار خودرو در سطح شهر خبر داد که ۲۰۰ هزار مورد فاقد معاینه فنی هستند. البته، ۴۴ درصد رشد در معاینه فنی خودرو نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.