سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 805871
پنجشنبه - 31 مرداد 1398 - 11:47

دیدار وزرای امور خارجه ازبکستان و قزاقستان

وزرای خارجه ازبکستان و قزاقستان در حاشیه نشست مقامات ارشد «C5+1» در شهر «نورسلطان»دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار وزرای امور خارجه ازبکستان و قزاقستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان  در حاشیه نشست مقامات ارشد «C5+1» در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان با «بیبوت آتام قل اف» وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه ۲ کشور روند اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب تماس‌های ازبکستان و قزاقستان را بررسی و درباره ابعاد اولویت دار تحکیم بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه همچنین دستور کار و برگزاری نشست‌های قریب الوقوع نهادهای مختلف ۲ کشور را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار تاکید شد که هر مراسمی که در چارچوب «سال قزاقستان» در ازبکستان برگزار شود، از موفقیت بزرگی برخوردار است و نشانه بارز دوستی خلل ناپذیر مردم ۲ کشور می‌باشد.

طرفین در این دیدار علاقمندی خود را برای برگزاری موفقیت آمیز رایزنی قریب الوقوع روسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی در شهر «تاشکند» تاکید کردند.

هم‌اکنون قزاقستان یکی از بزرگترین همکاران بازرگانی ازبکستان محسوب می‌شود و مبادلات بازرگانی ازبکستان و قزاقستان در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از دو میلیارد دلار رسیده است.

هم اکنون در ازبکستان ۲۶۰ شرکت با سرمایه‌گذاری قزاقستان از جمله ۱۹۲ شرکت مشترک و ۳۷ شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه سرمایه‌گذاران قزاق در زمینه‌های ساختمان‌سازی، فرآورده‌های کشاورزی، تجارت، صنایع غذایی، فلزکاری و ماشین‌سازی فعالیت می‌کنند.

همچنین نمایندگی ۳ شرکت قزاقستانی از طرف وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/.