استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 671399
شنبه - 25 اسفند 1397 - 16:04

دوره آموزشی پدافند غیر عامل در شرکت آبفار قم برگزار شد

دوره آموزشی پدافند غیر عامل با حضور مدیران و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب روستائی استان قم برگزار گردید.

دوره آموزشی پدافند غیر عامل در شرکت آبفار قم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دوره آموزشی پدافند غیر عامل با حضور مدیران و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب روستائی استان قم برگزار گردید.

محمد عسگری، معاون پشتیبانی ومنابع انسانی شرکت آبفار قم گفت: این دوره آموزشی طبق برنامه ریزی های انجام شده بمدت ۱۸ ساعته در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با هدف ارتقای سطح آموزشی کارکنان در این زمینه و حفاظت از منابع، تأسیسات و تجهیزات شرکت برگزار و در طول سه روز، مباحث عمومی پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار گرفت.
این مقام مسئول با اشاره به اهداف این دوره آموزشی افزود: امید است با انجام این قبیل برنامه ها، پدافند غیر عامل جایگاه و اهمیت خود را بطور کامل پیدا نموده تا بدین طریق بتوان اهداف پدافند غیرعامل شامل: کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری ملی، تسهیل در مدیریت بحران، ایجاد بازدارندگی و تداوم کارکرد در شرایط سخت را پیاده نماییم و این مستلزم برگزاری هر چه بیشتر و تداوم چنین دوره هایی در آینده می باشد.
معاون پشتیبانی ومنابع انسانی شرکت آبفار قم افزود: آب از عناصر حیاتی برای مردم به شمار رفته و در مواقع بحران، بکارگیری روش ها و دستورالعمل های پدافند غیر عامل در زمینه های آب و فاضلاب برای نگهداری و حفاظت از تأسیسات و منابع ضروری است.
وی با ابراز امیدواری در خصوص تخصیص اعتبارات لازم در زمینه پدافند غیر عامل برای شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: در اجرای پروژه های عمرانی آب و فاضلاب رعایت ملاحظات و استانداردهای پدافند غیر عامل لازم الاجرا بوده و می‌بایست با دقت و حساسیت بالایی اجرایی گردد.
عسگری با بیان اینکه باید از ظرفیت تمامی گروه ها برای مقابله با بحران استفاده کرد اظهارداشت: در حال حاضر با وجود مسائل و تهاجماتی که با آن روبرو هستیم، فراهم کردن مقدمات و ارتقاء مهارتهای لازم در مقابله با هرگونه حادثه و اتفاقی ضروری و لازم به نظر می رسد.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی شرکت آبفار قم در پایان گفت: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با اصول اولیه مدیریت بحران و همچنین آموزشهای رو در رو، از جمله فعالیت های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در راستای نهادینه سازی فرهنگ مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سال جاری می باشد.