استانها » ایلام » تولیدی » خبر پوششی » مسعود هواسی
کد خبر : 596977
چهارشنبه - 12 دی 1397 - 12:22

دوره آموزشی و تخصصی ارتقاء مهارت های اخلاقی و زندگی ویژه خانواده زندانیان دره شهر

این دوره آموزشی با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، برای خانواده های زندانیان در شهرستان دره شهر برگزار گردید و از صنایع دستی زندانیان و نمایشگاه مبارزه با اعتیاد نیز دیدن شد.

دوره آموزشی و تخصصی ارتقاء مهارت های اخلاقی و زندگی ویژه خانواده زندانیان دره شهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  این دوره آموزشی با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، برای خانواده های زندانیان در شهرستان دره شهر برگزار گردید و از صنایع دستی زندانیان و نمایشگاه مبارزه با اعتیاد نیز دیدن شد.

در این دوره آموزشی از زندان های استان؛ عبدالمجید کشوری مدیرکل، حسین نعمتی رئیس اداره سلامت، اصلاح و تربیت، سرهنگ سیامک شکری فرمانده یگان حفاظت، علی انصاریان مسئول دارالقرآن، کوروش صادقی رئیس مرکز امور خدمات اجتماعی، مسعود حیدری مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان و از شهرستان دره شهر حجه الاسلام والمسلمین قنبر بیگی امام جمعه، شفیعی فرماندار، عادل نیا رئیس دادگستری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر مسئولین به همراه علی نور احمدی رئیس زندان، حضور داشتند.

کشوری در ابتدا از تعامل مطلوب و سازنده دستگاه های اجرایی در تدوین برنامه های حمایتی برای خانواده های زندانیان و همت خیرین و نیکوکاران، تقدیر کرد و در خصوص آسیب های اجتماعی و تاثیر دوره های آموزشی برای همسران زندانیان مطالبی را عنوان کرد. ایشان در ادامه به خدماتی که در سطح زندان به منظور اصلاح و بازپروری زندانیان ارائه می گردد اشاره کرد و توانمندسازی گروه های هدف را یکی از برنامه های حائز اهمیت قلمداد کرد.

وی در ادامه ، هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقاء سلامت روان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش میزان توانمندی و اصلاح رفتارها دانست و اذعان داشت: آموزش مهارت های اساسی زندگی تاثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی دارد و افراد می توانند در مقابل چالش ها و بحران های زندگی بهترین تصمیم را بگیرند.

حجه الاسلام والمسلمین قنبر بیگی نیز با اشاره به احادیث و روایات، در خصوص سختی های زندگی و نحوه برخورد مناسب با بحران های احتمالی در زندگی به بیان سخن پرداخت و آمادگی خود را برای همکاری روز افزون و تعامل بیش از پیش با زندان های استان در راستای حمایت از زندانیان و خانواده های آنان اعلام داشت.

در ادامه توسط اساتید مجرب دانشگاهی در حوزه های کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء مهارت های اخلاقی و زندگی برای خانواده های زندانیان مطالبی تشریح گردید.