تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 425748
سه شنبه - 20 شهریور 1397 - 17:29

دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ ؛برترین دوربین سامسونگ از نگاه DxOmark

دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ امروز مورد بررسی وب سایت DxOmark قرار گرفت و نتایج جالبی را به همراه داشت.

دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ ؛برترین دوربین سامسونگ از نگاه DxOmark

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ برای اولین بار توانست در این وب سایت امتیاز بالای ۱۰۰ را دریافت کند و به گونه ای رکورد قبلی خود را بهبود بخشد، با این وجود همچنان برترین دوربین در این وب سایت مربوط به هوآوی و پی ۲۰ پرو این برند چینی است.

دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ در این وب سایت توانست امتیاز بسیار خوب ۱۰۳ را دریافت کند و در کنار پرچم دار اچ تی سی به عنوان دومین موبایل قدرتمند در بخش دوربین عکاسی است. دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ در مقایسه با پرچم دار سال گذشته سری نوت نیز پیشرفت های خوبی داشته است. به صورت کلی دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ توانسته ۹ امتیاز بیشتر از نسخه قبلی خود به دست آورد که یک به ارتقای بسیار خوب محسوب می شود. سامسونگ معمولا در چند سال اخیر گوشی های خود را از نظر دوربین عکاسی با یک به روز رسانی روانه بازار فروش می کند اما به نظر می آید دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ داستان متفاوت تری را روایت می کند.

دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ چه قابلیت های دارد؟

کمپانی کره ای سامسونگ پرچم دار خود را با دو لنز دوربین اصلی روانه بازار فروش کرد. دو لنزی که اطلاعات اولیه بسیاری از آن منتشر شده است. با این حال دوربین اصلی این گوشی هوشمند با دیافراگم دوگانه توانست به موفقیت های جالبی دست پیدا کند. این گوشی هوشمند می تواند دیافراگمی در بین ۱.۵ تا ۲.۴ تنظیم شود. اندازه پیکسل های ۱.۴ میکرومتر و فوکوس فوق سریع دوال پیکسل از جمله مشخصات دوربین اصلی است. دوربین دوم با گشودگی دریچه دیافراگم ۲.۴ و لنز ۵۴ میلی متری به کاربر اجازه زوم اپتیکال بدون افت کیفیت تصویر و ثبت تصاویر تله و پرتره را می دهد. در این میان سامسونگ برای بهبود کیفیت قابلیت های دیگری نیز در نظر گرفته است ک نشان می دهد هر دو دوربین با لرزشگیر اپتیکال تصویر یا همان OIS مجهز شده‌اند.

برترین گوشی های هوشمند در وب سایت DXOMARK کدام گوشی های هوشمند هستند؟

در این وب سایت گوشی هوشمند پی ۲۰ پرو هوآوی با امتیاز ۱۰۹ برترین گوشی هوشمند مشخص شده است که به نظر باید شاهد تغییراتی در این رتبه پس از عرضه آیفون های سال جدید باشیم در رتبه دوم نیز گوشی هوشمند اچ تی سی یو ۱۲ پلاس و گلکسی نوت ۹ قرار دارند. رتبه بعدی نیز در اختیار پی ۲۰ هوآوی است. البته در این وب سایت برخی از گوشی های هوشمند از جمله سونی مورد بررسی قرار نمی گیرند.