مدیر صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت:دنیای رسانه‌ها از مونولوگ به دیالوگ محوری تبدیل شده است.

به گزارش ربیع به نقل از ایمنا ، در اولین روز گردهمایی مدیران روابط عمومی های ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد، مدیر صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار داشت: موج اول، دوم و سوم دنیای ارتباطات را به سرعت پشت سرگذاشته ایم و اکنون در موج چهارم ارتباطات قرار داریم که با پدیده فناوری اطلاعات و انفجار آن روبرو هستیم که در این عصر دنیای رسانه ها از منولوگ به دیالوگ محوری تبدیل شده است.
مسعود احمدی افزاد تصریح کرد: با ایجاد موج چهارم ارتباطات و اطلاعات شاهد آن هستیم که شکاف بین نسل ها بیش از پیش شده و فرزندان و والدین با یکدیگر در تضاد و تداخل بین نسلی مواجه هستند و این یک آسیب اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: امروز ۲۲۵ شبکه فارسی زبان و بیش از ۹۰۰۰ شبکه ماهواری برفراز آسمان برنامه های خود را در دسترس همگان قرار می دهند و این به معنای آن است که در یک جنگ رسانه ای قرار داریم و در این نبرد سکوت کردن بهترین راه حل نیست بلکه باید با برنامه ریزی و تدبیر به جنگ آن ها که همان آگاه سازی مردم است برویم و این امر از طریق اطلاع رسانی سریع، صادقانه و مطابق با معیارهای روز محقق می شود.
احمدی افزاد در ادامه به شرایط رسانه ها در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: با پیدایش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ماهواره ها بسیار کوچکتر شده اند و از طریق گوشی های همراه به دنیای ما رخنه کرده اند و ما باید اقتضاعات فضای مجازی را درک کنیم و با بررسی ابعاد مختلف آن بتوانیم از این تهدید یک فرصت بسازیم.
وی ادامه داد: رسانه های امروز بر سه رکن اساسی مبتنی هستند که شامل؛ میل مخاطب، نیاز مخاطب و مصلحت مخاطب می باشد و باید با بررسی دقیق این ارکان و ترکیب مناسب این عناصر جهت ایجاد یک پیوست مناسب رسانه ای برنامه ریزی و اقدامات لازم را در راستای جریان سازی و مقابله با هجمه های دشمنان صورت داد.
مدیر صدا و سیمای مرکز اصفهان در ادامه گفت: در بسیاری از مواقع برنامه هایی که توسط دستگاه و ارگان های مختلف اجرا می شود صرف ارائه آمار و گفتگو است و هیچگونه دستاوردی را به دنبال ندارد و این امر باعث شده تا ما گرفتار تشریفات شویم.
مسعود احمدی افزاد به پیشرفت هایی که در زمینه ارتباطات توسط روابط عمومی های ادارات اوقاف و امور خیریه ایجاد شده است اشاره کرد و تأکید نمود: خوشبختانه در سال های اخیر تعامل ادارات اوقاف و امور خیریه به واسطه روابط عمومی ها با رسانه ها داشته اند بیش از پیش شده و این امر نشانه خوبی است اما همچنان رسانه ها موخر هستند و این در حالی است که اگر پیوست رسانه ای مناسبی بین روابط عمومی ها با رسانه ها ایجاد شود اجرای برنامه با کیفیت بهتر و دستاوردهای بیشتری همراه خواهد بود.
وی به نقش و جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ما به سمت ایجاد هویت اصلی و فرا ملی حرکت می کنیم که این هویت برگرفته شده از امامزادگان و بقاع متبرکه است و فرا ملی می باشد و سازمان اوقاف و امور خیریه در این راه باید نقش پررنگتری نسبت به گذشته ایفا نماید چرا که مردم کلیه آرزوها و آمال های خود را در ایجاد پیوند با امامزادگان و بقاع متبرکه می دانند.
مدیر صدا و سیمای مرکز اصفهان ادامه داد: کشور ما با دارا بودن این گوهرهای درخشان موقعیت بسیار خوبی را دارد و باید با برنامه ریزی و تعامل مناسب با رسانه ها گردشگری مذهبی را در ایران رونق بدهیم و مردم را به حرم مطهر امامزادگان بیاوریم و در این راستا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید حول محور سازمان اوقاف و امور خیریه حرکت کند.
مسعود احمدی افزاد با بیان این که یک نظر سنجی توسط صدا و سیما جهت آشنایی مردم با فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه در اصفهان انجام شده است گفت: ۱۶ درصد مردم به خوبی با وقف آشنا بودند ۳۳ درصد اطلاعات کمی داشتند این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد اصلا هیچگونه آشنایی نداشتند همچنین ۳۴ درصد از مردم تفاوت بین وقف، زکات، وجوهات نقدی و خمس را می دانستند در صورتی که بیش از ۶۵ درصد مردم اصلا اطلاعات لازم در این زمینه را نداشتند و آگاهی لازم را نیز دارا نبودند و ۱۷ درصد مردم در این نظر سنجی با سازمان اوقاف و امور خیریه و فعالیت های آن آشنا بودند و این آمارها نشانگر آن است که روابط عمومی ها باید بیش از گذشته در این راستا وارد شوند و با اطلاع رسانی دقیق و استفاده از ابزارهای روز جهت تقویت سطح آگاهی مردم فعالیت نمایند.