دغدغه های اصلی مردم

بزودی دولت سیزدهم عملا وارد عرصه خدمت به مردم می شود اما دغدغه اصلی مردم چیست؟ مردم چه مسائلی را اولویت اول می دانند؟ از دولت سیزدم چه انتظاری دارند؟ واقعیت اینست که دغدغه اول امروز مردم معیشت و اقتصاد است، معیشت مردم به شدت به خطر افتاده است! از سفره مردم چیزی باقی نمانده است؟

دغدغه های اصلی مردم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بزودی دولت سیزدهم عملا وارد عرصه خدمت به مردم می شود اما دغدغه اصلی مردم چیست؟ مردم چه مسائلی را اولویت اول می دانند؟ از دولت سیزدم چه انتظاری دارند؟ واقعیت اینست که دغدغه اول امروز مردم معیشت و اقتصاد است، معیشت مردم به شدت به خطر افتاده است! از سفره مردم چیزی باقی نمانده است؟ گرانی و تورم سرسام آور است و امنیت روانی مردم را به مخاطره انداخته است؟ بی تردید ازدواج، اقتصاد و مسکن سه مؤلفه مهمی است که بخش بزرگی از مردم ایران، به عنوان مهم‌ترین دغدغه معیشتی‌شان مطرح می‌کنند. خیلی‌ها نیز فارغ از موضوعات اقتصادی، مسائل فرهنگی را مهم‌ترین مشکل این روزهای مردم ایران می‌دانند. دغدغه اول امروز مردم اقتصاد و معیشت است

چرا که در شرایط تحریم ظالمانه دشمن و بی تدبیریهای مدیران، مردم از لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار دارند. در این شرایط دولت از اولین روز کار خود باید برای اقتصاد کشور برنامه داشته باشد و با برنامه حرکت کند و در راه مبارزه با فساد، رانت خواری و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده مصمم باشد و در شفاف سازی همه چیز با قوت و قدرت عمل کند. بخشی از مشکلاتی که اکنون مردم با آن دست برگریبان هستند به مشکلات اقتصادی بر می گردد که تحریم اقتصادی دشمن بر آن تاثیر زیادی داشته است و البته بی تدبیریها و کرونا بر آن اضافه شده است که جامعه را به شدت نگران کرده است. خیلی‌ها از مشکلات اقتصادی در کشور سخن می‌گویند. جوانان مسائل مهم‌تری چون اشتغال، ازدواج و مسکن را مطرح می‌کنند. رکود در بازار و کاتالیزورهایی که دولت برای خروج از رکود در نظر گرفته، این روزها دغدغه خیلی‌هاست. البته مسائل اقتصادی همواره و در هر دولتی، مهم‌ترین دغدغه مردم بوده؛ اما بسیاری دیگر هم فارغ از مسائل اقتصادی با استناد به آمارهای عجیب و غریبی که هر ازگاهی از سوی مسئولان مطرح می‌شود، مسائل فرهنگی را مهم‌ترین مشکل این روزهای جامعه می‌دانند. آمارهای وحشتناک طلاق، افزایش جرم و جنایت و بی بندو باری‌های اخلاقی تنها بخش کوچکی از دریای بزرگ این موضوعات است که توجه بخشی از جامعه ایرانی را به خود اختصاص داده است. به جز مسائل اقتصادی و فرهنگی موضوعاتی مانند عدم توسعه‌یافتگی، نبود زیرساخت‌‎ها و بسترهای مناسب در کشور و هدر رفت استعدادها و پتانسیل‌های ناب کشور، مشکلات جامعه مدنی و تلاش‌هایی برای حل و فصل آن‌ها و … شاید مهم‌ترین موضوعات از دریای بزرگ دغدغه‌های مردم ایران باشد که در محاوره‌های عمومی به آن اشاره می‌شود.امروز مسئله‌ی اصلی مردم بیکاری جوانها ، معیشت طبقات ضعیف جامعه، و  مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را شکسته است. مسئله اصلی مردم گرانی های روزانه و بی ثباتی اقتصادی است، بسیاری از آحاد جامعه مسئله اصلیشان نان شبشان است، دیگر خیلی ها حتی دستشان به لقنه ای نان و شیر و دیگر لبنیات هم نمی رسد؟ خیلی ها بسیار سخت زندگی می کنند، کاش مسئولان دولت سیزدم از بین کسانی انتخاب شده باشند که طعم تلخ فقر را پشیده باشند تا نداری را بفهمند و علاوه بر اینکه بریز و بپاش نمی کنند امین بیت المال باشند و راهکاری برای رفع فقر بیابند و برای برطرف نمودن ضعف مالی و فقر مردمی که در این سالها به فقر کشیده شده اند برنامه داشته باشند و جهادی برنامه ها را پیاده کنند! دغدغه مردم در عدم امکان تهیه مسکنی برای زندگی است که باید دولت سیزده بپای قولش بایستد و سالی یک میلیون حداقلی را بسازد و البته با تدبیر خود مصالح ساختمانی را به قیمت عادلانه برساند و از قیمت های نجومی فعلی خارج کند تا در سایه ساخت مسکن چند صد شغل در کشور فعال گردد. پس دغدغه مردم دوچرخه سواری و موتور سواری بانوان نیست گرچه آنهم در جای خود تدبیر شود اما آقای رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم نباید تاجازه دهد دولتش وارد حواشی شوند که متن به فراموشی سپرده خواهد شد و در بر همان پاشنه خبلی خواهد چرخید. مردم از رشوه و رانت و فسادهای مختلف مالی و اداری به ستوه آمده اند که باید با مبارزه قاطعانه این مفاسد از ادارات جمهوری اسلامی  پاک شود و مسئولان مردم را ارباب خود بدانند و پاسخگوی در خواست های قانونی مردم باشند.