استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 790887
سه شنبه - 15 مرداد 1398 - 19:56

دستگیری ۲۴ حفار غیرمجاز در خراسان شمالی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی از شناسایی ۵ مورد حفاری غیرمجاز طی این مدت خبر داد و افزود: ۲۴ نفر در این زمینه دستگیر شدند و همچنین ۲۸ قلم شی تاریخی نیز کشف شد.

دستگیری ۲۴ حفار غیرمجاز در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، حسین قنبرزاده اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۸ هزار و ۳۰۰ مورد گشت بازدید از آثار و نظارت در بناهای تاریخی استان صورت گرفته است.

وی از شناسایی ۵ مورد حفاری غیرمجاز طی این مدت خبر داد و افزود: ۲۴ نفر در این زمینه دستگیر شدند و همچنین ۲۸ قلم شی تاریخی نیز کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه برخورد قانونی با استفاده‌کنندگان و فروشندگان تجهیزات غیرمجاز نظیر فلزیاب از وظایف یگان حفاظت میراث فرهنگی است، گفت: ۲ دستگاه فلزیاب از ابتدای امسال تاکنون کشف و ضبط‌شده است.

وی بازدیدهای دوره‌ای در جهت حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول سازمان، حفظ نظم و امنیت موزه‌ها، گنجینه‌ها، بناها و مجموعه‌های تاریخی را ازجمله وظایفی برشمرد که از سوی نیروهای این یگان به‌صورت منظم انجام می‌شود.

انتهای پیام/