رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

در زمینه تجهیرات پزشکی از دیگر کشورهای جهان عقب نیستیم

در زمینه ارائه تجهیزات پزشکی به فناوری های روز دنیا دسترسی داریم و در این زمینه از دیگر کشورهای جهان عقب نیستیم.

در زمینه تجهیرات پزشکی از دیگر کشورهای جهان عقب نیستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در زمینه ارائه تجهیزات پزشکی به فناوری های روز دنیا دسترسی داریم و در این زمینه از دیگر کشورهای جهان عقب نیستیم.

غلامرضا اصغری؛ در افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد ضمن اشاره به پیشرفت فناوری و تجهیزات در حوزه پزشکی، گفت: خوشبختانه کشور ایران در این امر نسبت به سایر کشورها عقب نیست. هر اختراعی که در کشورهای دیگر تولید می شود با فاصله مدت کمی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است که به کمک تکنولوژی های روز جراحی های زیادی را توانسه ایم انجام دهیم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید به سلامتی نگاه ویژه ای دارد، در برنامه طرح تحول سلامت در خصوص تجهیزات پزشکی سرمایه گذاری شده و شاهد به روز شدن آنها و سهل شدن قابلیت دسترسی پزشکان به این تجهیزات بوده ایم.

اصغری ضمن اشاره به کیفیت بالای تجهیزات گفت: در بحث هزینه تجهیزات هم تدابیری اندیشیده شده و اکنون اکثر بیمارستان ها هزینه آن را تقبل می کنند و بیمار تنها ۶ درصد این هزینه ها را می پردازد.

وی یادآور شد: امیدواریم با تولید داخلی تجهیزات پزشکی از واردات بی نیاز شویم و بتوانیم خدمت رسانی به مردم را سهل و آسان کنیم.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی از امروز ۱۵ تا ۱۸ دی ماه در اصفهان گشایش یافت. این نمایشگاه با هدف معرفی آخرین دستاوردهای پزشکی در راستای توسعه کیفی و کمی تجهیزات برگزار می شود. لازم به ذکر است اصفهان در حوزه دندانپزشکی و درمان در رتبه دوم و در تولید باند و گاز رتبه نخست را داراست.