استانها » اصفهان » تولیدی » خبر تنظیمی » فرزانه افسرطه
کد خبر : 487443
یکشنبه - 29 مهر 1397 - 15:04
با حضور مدیران شهرداری اصفهان:

درهای «عمارت هنرمند» به روی هنرمندان گشوده شد

با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی، اعضای شورای شهر و مدیران منطقه سه شهرداری اصفهان، آیین گشایش “عمارت هنرمند” برگزار شد تا بهنه ای شد که هنرمندان این عرصه، دقایقی را با مرور تاریخ موسیقی و آواز اصفهان سپری کنند.

درهای «عمارت هنرمند» به روی هنرمندان گشوده شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی، اعضای شورای شهر و مدیران منطقه سه شهرداری اصفهان، آیین گشایش “عمارت هنرمند” برگزار شد تا بهنه ای شد که هنرمندان این عرصه، دقایقی را با مرور تاریخ موسیقی و آواز اصفهان سپری کنند.

این عمارت از این پس میزبان و محفلی برای هنرمندان تمامی رشته ها در شهر اصفهان خواهد بود.

این عمارت که از این پس میزبان و محفلی برای هنرمندان تمامی رشته ها در شهر اصفهان خواهد بود، در ابتدای خیابان ابن سینا واقع شده و دارای بنایی تاریخی و زیبا است.

تمام زیبایی ها و برجستگی های هنری شهر اصفهان حاصل تلاش هنرمندان این شهر است

محمد عیدی با اظهار آنکه تمام زیبایی ها و برجستگی های هنری شهر اصفهان حاصل تلاش هنرمندان این شهر است، افزود: آنچه، امروزه به عنوان فرهنگ و هنر اصفهان به آن می بالیم از اساتید و هنرمندان رشته های مختلف هنری سرچشمه می گیرد. این هنرمندان با گردهم آمدن در چنین فضاهایی، به خلق هنر می پرداخته اند.

وی گفت: امروز این حلقه مفقوده، در کنار تمام فعالیت های شهری دیده می شود و لازم است تا تجارب پیشکسوتان عرصه هنر به عنوان کارگزاران توسعه پایدار شهری به کمک مدیریت شهری آمده تا دوباره چنین فضاهایی را برای اصفهان رقم بزنند.

عیدی با اشاره به آمادگی عمارت هنرمند در استقبال از تمام هنرمندان رشته های مختلف  برای بروز و ظهور فرآیند و خلاقیت های هنری، اضافه کرد: امیدواریم شهر اصفهان همچون گذشته در خلاقیت هنری، سرآمد کشور باشد. همانگونه که در حوزه موسیقی،  پیشکسوتان عرصه موسیقی اصفهان طلایه داران عرصه موسیقی کشور هستند.

مردم اصفهان نیاز به شادابی و نشاط دارند

 در ادامه، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه یکی از دغدغه های شورا در دوره پنجم حمایت از نخبگان و هنرمندان شهر اصفهان است، افزود: زمانی می توان موفق بود که هر کار تخصصی را به صاحبان و متخصصان آن بسپاریم.

فریده روشن تصریح کرد: در شرایط امروز، مردم اصفهان نیاز به شادابی و نشاط دارند و این مهم با کمک هنرمندان این شهر میسر می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متأسفانه میزان افسردگی اصفهانی ها در میان شهرهای کشور بالاتر است و  در نبود زاینده رود، یکی از مهمترین ارکانی که می تواند شهر را نجات دهد بهره گیری از هنر است.

  وی، نقش هنرمندان برای فائق آمدن بر بسیاری از مشکلات شهر خلاق اصفهان که دوستدار هنر و هنرمندان است را، ارزشمند خواند.

بافت تاریخی و گردشگری در منطقه سه شهرداری اصفهان

حسین کارگر، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان نیز در این آیین با ابراز خرسندی از اینکه چنین اتفاقی در منطقه سه شهرداری اصفهان رخ داده است، منطقه سه  را دارای بافت تاریخی و گردشگری خاصی عنوان نمود و مشارکت هنرمندان در منطقه سه را قابل توجه خواند.

عمارت هنرمند، یکی از خانه های مربوط به دوره قاجار واقع در خیابان ابن سینا است که توسط شهرداری منطقه سه مرمت و بازسازی شده و مالکیت آن در اختیار شهرداری است. این خانه، ۵۰۰ متر زیربنا دارد و با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.