تحلیل ها » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 353904
سه شنبه - 26 تیر 1397 - 08:39
سرمقاله جمهوری اسلامی/

درسی تازه برای اشغالگران

« درسی تازه برای اشغالگران » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

درسی تازه برای اشغالگران

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بسم‌الله الرحمن الرحیم
ضرب شست نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه بسیار زود اشغالگران صهیونیست را در موضع انفعالی قرار داد و آنها با استمداد از رژیم قاهره خواستار آتش بس فوری بین گروه‌های حماس و جهاد اسلامی از یکطرف و ارتش صهیونیستی از سوی دیگر شدند. این پدیده نشان داد که مقابله به مثل، رمز حیات فلسطینی هاست. مسئله از آنجا آغاز شد که جنگنده بمب افکن‌های ارتش صهیونیستی در چندین نوبت نوار غزه را به شدت بمباران کردند. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر شرور اسرائیل که از این جنایات جنگی راضی به نظر می‌رسید، با خرسندی اعلام کرد حملات روز شنبه علیه غزه از چهار سال پیش به این طرف به کلی بی‌سابقه بوده است. چندین کودک و نوجوان فلسطینی در پارک بازی کودکان به شهادت رسیده‌اند و گروه بیشتری هم زخمی شده‌اند. نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در یک اقدام تلافی جویانه با شلیک ۱۷۰ راکت و موشک به سمت اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی، درصدد برآمدند به جنایات جنگی اسرائیل پاسخ دهند و این شرارت‌ها را بی‌جواب نگذارند.
ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون با دست باز به هر جنایتی علیه فلسطینی‌ها می‌پرداخت ولی پاسخی متناسب با آن جنایات دریافت نمی‌کرد. این بار فلسطینی‌ها به رژیم تل آویو ثابت کردند که دستشان خالی نیست و جنایات اشغالگران را بدون تلافی نمی‌گذارند. نتیجه کاملاً روشن بود. اشغالگران به آمریکا و رژیم قاهره متوسل شدند که به این حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت اسلامی فلسطین پایان دهند و آتش بس برقرار شود. موضوع مهم در این میان، به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل بر می‌گردد که به خوبی روشن شد اشغالگران صهیونیست بیهوده به آن دل بسته بودند زیرا قادر نیستند در پشت سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین از حملات تلافی جویانه مقاومت اسلامی فلسطین در امان باشند و با خیال راحت دست به هر جنایتی بزنند و منتظر پاسخی نباشند.
اگرچه تلویزیون صهیونیست‌ها به نقل از منابع نظامی – اطلاعاتی اسرائیل ادعا می‌کند که ۳۰ فروند از موشک‌های فلسطینی را رهگیری کرده ولی واکنش فوری و ملتمسانه نتانیاهو به وضوح ثابت می‌کند که حتی همین ادعا هم صحت ندارد و دروغی بیش نیست. حتی اگر همین ادعای اشغالگران را نیز مبنا قرار دهیم، این بدان معنی است که ۱۳۰ موشک و راکت فلسطینی‌ها عمل کرده و به اهداف از پیش تعیین شده اصابت نموده که البته برای اشغالگران دلهره آور است.
این پدیده حاوی درس‌های تازه‌ای برای صهیونیست‌ها است و اگر اشغالگران باز هم شرارت کنند، ممکن است برای آنها بسیار گران تمام شود و بسیاری از محاسبات اولیه صهیونیست‌ها را به زیان خودشان تغییر دهد.
هنوز هم ابعاد جنایات و شرارت‌های اسرائیل با اقدامات تلافی جویانه فلسطینی‌ها از نظر کمیت و کیفیت فاصله‌ای فراوان دارد ولی سرعت عمل و شدت واکنش فلسطینی‌ها در این مقطع زمانی بسیار پرمعنی و تاثیرگذار بوده است بطوری که ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها را وادار به عقب نشینی کرد و در موضع انفعالی قرار داد و باعث شد نتانیاهو دست به دامان دیگران شود تا بلکه به این حملات فلج‌کننده فلسطینی‌ها پایان دهند. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که نتانیاهو بارها تهدید کرده بود که هر تحرک و اقدام فلسطینی‌ها را با شدتی به مراتب بیشتر پاسخ می‌دهد و آنچنان آتشی بر روی فلسطینی‌ها می‌بارد که تاریخ به یاد نداشته باشد. با آنکه تاریخ معاصر تایید می‌کند که اشغالگران صهیونیست در هر فرصت و موقعیتی با تمامی توان و ظرفیت ممکن به شرارت و جنایت پرداخته‌اند و از هیچ معیاری در این زمینه پیروی نمی‌کنندو معتقدند که فقط با شدت عمل باید فلسطینی‌ها را سرکوب کرد، ولی به همین استدلال، می‌توان باور داشت که اگر ارتش صهیونیستی می‌توانست به این شرارت‌ها ادامه دهد، قطعاً در ادامه جنایاتش تردیدی به خود راه نمی‌دادو در غزه یکبار دیگر حمام خون به راه می‌انداخت.
این پدیده حتی برای فلسطینی‌ها و به ویژه گروه‌های مقاومت هم حاوی درس‌های مهمی است که نباید آنرا از خاطر ببرند و در صدر این فهرست درس‌های به یادماندنی اینکه باید همواره برای مقابله با دشمن در آمادگی کامل باشند و ابزارهای لازم برای مقابله به مثل با دشمن اشغالگر را در اختیار داشته باشند.
رمز و راز این بازدارندگی نظامی فلسطینی‌ها به خوبی این روزها برای همگان قابل درک و پذیرش است و ایکاش تمامی فلسطینی‌ها به ویژه گروه‌های گه به امید دستیابی به صلح و آرامش به دشمنان دل بستند و مرتباً از مواضع، دیدگاه‌ها و آرمان‌های خود عقب نشینیی کردند، با مشاهده بازخورد تحولات پرشتاب روزهای اخیر، قدری به عمق فاجعه‌ای که خودشان به دست خودشان به وجود آورده اند، بیشتر می‌اندیشیدند.
این روزها تلاش‌های موذیانه‌ای در جریان است که مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و دربار سعودی برای همیشه مسئله فلسطین را به نفع صهیونیست‌ها نهائی کنند و آنرا تحت عنوان فریبکارانه «معامله بزرگ قرن» جا بیندازند. با درک این همزمانی، چه بسا حملات اخیر صهیونیست‌ها به غزه هم با این تحولات پشت پرده بی‌ارتباط نباشد و با انگیزه و هدف صورت گرفته باشد که نیروهای مقاومت اسلامی را به حاشیه براند و باعث تقویت مواضع شکننده و سست گروه‌های سازشکار فلسطینی شود تا معامله بزرگ قرن را عملیاتی کنند.
این قبیل شرارت‌های چند منظوره در کارنامه سیاه آمریکا و سایر قدرت‌های شیطانی سابقه‌ای دیرینه دارد. این نکته درتاریخ ثبت شده است که دقیقاً همزمان با مذاکرات پاریس بین آمریکا و ویت کنگ‌ها که ارتش آمریکا را در ویتنام زمین‌گیر کرده بودند، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه وقت آمریکا از نیروهای ارتش این کشور خواسته بود همزمان با مذاکرات پاریس، جنایات پرحجم و فلج‌کننده‌ای علیه ویت کنگ‌ها مرتکب شوند تا مسیر مذاکرات را به نفع جنایتکاران جنگی هموار سازند. حتی اگر صهیونیست‌ها به توصیه آمریکای ترامپ هم به این شرارت‌ها علیه غزه پرداخته باشند، پاسخ فوری و پرحجم نیروهای مقاومت فلسطین و استمداد نتانیاهو از دیگران برای توقف واکنش تلافی جویانه فلسطینی‌ها به خوبی نشان می‌دهد که زمان به زیان اشغالگرانی پیش می‌رود که هنوز هم تصور می‌کنند می‌توانند با جنایت و شرارت بیشتر از فلسطینی‌ها امتیاز بگیرند.