تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » ورزشی
کد خبر : 840041
پنجشنبه - 4 مهر 1398 - 10:27
نگاهی به دیدار حساس پرسپولیس تهران- سپاهان اصفهان

دربی واقعی را خواهیم دید؟

دیدار دربی مهم پایتخت که روز یکشنبه برگزار شد تقریباً اکثر هواداران فوتبال در ایران را ناامید کرد. هر چند این دیدار برنده داشت و قرمزها توانستند رقیب سنتی را با یک گل شکست دهند اما کیفیت فنی این بازی به حدی پایین بود که حتی تماشاگرانی هم که در ورزشگاه حضور داشتند بیشتر زمان بازی در حال چرت زدن بودند.

دربی واقعی را خواهیم دید؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دیدار دربی مهم پایتخت که روز یکشنبه برگزار شد تقریباً اکثر هواداران فوتبال در ایران را ناامید کرد. هر چند این دیدار برنده داشت و قرمزها توانستند رقیب سنتی را با یک گل شکست دهند اما کیفیت فنی این بازی به حدی پایین بود که حتی تماشاگرانی هم که در ورزشگاه حضور داشتند بیشتر زمان بازی در حال چرت زدن بودند.

این بازی بی کیفیت و به دور از مسائل فنی حالا باعث شده تا همه نگاه‌ها به دیدار مهم پرسپولیس و سپاهان دوخته شود دو رقیبی که در طی سال‌های اخیر رقابت‌های جذابی را مقابل هم تجربه کرده‌اند.

دیدار فصل قبل سپاهان و پرسپولیس چه در بازی رفت و چه در بازی برگشت دیدارهایی جنجالی و پر از اتفاقات عجیب بود. این جنجال‌ها به حدی بود که فدراسیون از برگزاری دیدار سوپرجام بین این دو تیم سر باز زد و پرسپولیس را قهرمان سوپرجام اعلام کرد. حالا با توجه به دیدار کسالت بار دربی پایتخت هواداران فوتبال در ایران امیدوارند در بازی پرسپولیس – سپاهان شاهد یک دیدار جذاب و پرگل باشند دیداری که احتمالاً باید جور دربی را بکشد و هیچ بعید نیست با توجه به دیدارهخای بی کیفیت استقلال و پرسپولیس دربی واقعی در آینده‌ای نه چندان دور میان پرسپولیس و سپاهان یا حتی استقلال و سپاهان شکل بگیرد.

پرسپولیس:

پرسپولیس که چند هفته پیش با شکست برابر تراکتور وارد بحران شده بود با پشت سر گذاشتن تعطیلات فیفا روند بسیار خوبی گرفت و با شروع مجدد لیگ برتر، دو پیروزی برابر صنعت نفت و استقلال و کسب ۶ امتیاز آنها را تا رتبه دوم بالا کشاند. شاگردان کالدرون که یکشنبه گذشته دربی تهران را با یک گل به سود خود به پایان رساندند اکنون در اوج شرایط روحی و روانی قرار دارند و قطعاً برای کسب یک برد دیگر برابر سپاهان صف آرایی می‌کنند. پرسپولیس اکنون هم امتیاز با شهر خودروی صدرنشین با ۹ امتیاز در رده دوم جدول است و تفاضل گل باعث صدرنشینی تیم مشهدی شده است. این سومین دیدار خانگی پرسپولیس در لیگ نوزدهم است، این تیم دو دیدار خانگی قبلی خود را نیز با نتیجه یک بر صفر برده است. پرسپولیس در حالی برابر سپاهان قرار می‌گیرد که فرشاد احمدزاده را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارد و کمال کامیابی نیا نیز همچنان مصدوم است ضمن اینکه حضور سید جلال حسینی در دیدار برابر سپاهان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، او که گفته می‌شود به دلیل عدم حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس از کالدرون دلخور است گویا اعلام کرده است به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم را همراهی کند اما از سوی دیگر کالدرون اعلام کرده است که کاپیتان پرسپولیس مشکلی برای همراه این تیم ندارد.

سپاهان:

شاگردان امیر قلعه نویی در این فصل روند نزولی را در نتیجه گیری داشته‌اند. آن‌ها پس از دو برد در دو هفته ابتدایی، در دو هفته اخیر دو تساوی بدون گل همراه با عدم نمایش یک عملکرد دلنشین ارائه داده‌اند و حالا سخت به دنبال این هستند که از شر این تساوی‌ها رها شوند تا دوباره به روند خوب خود بازگردند. سپاهان هفته گذشته برابر نفت مسجد سلیمان که یک بازی بسته ارائه داد نتوانست آنچنان که انتظار می‌رفت خوب بازی کند و در باز کردن لایه‌های دفاعی مهمان ناکام بود اما جدال با پرسپولیس آن هم در آزادی کاملاً متفاوت خواهد بود زیرا پرسپولیس فوتبالی هجومی را در خانه ارائه می‌دهد و شاید برای سپاهان مهم‌تر این باشد که در خانه رقیب عقب نیفتد. سپاهان برای دیدار با پرسپولیس محمد ایران‌پوریان و محسن مسلمان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

در ۷۱ بازی رسمی تاریخ دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۱۷ بار و پرسپولیس ۲۴ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۰ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۶۳ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۷۳ گل سهم سپاهان و ۹۰ گل سهم پرسپولیس بوده است. به غیر از تهران و اصفهان، تبریز هم یک بار میزبان مصاف دو تیم بوده که در آن دیدار سپاهان با نتیجه دو بر صفر پرسپولیس را شکست داد. دو تیم در فصل گذشته سه بار برابر یکدیگر قرار گرفتند که دو بازی در لیگ با نتیجه تساوی به پایان رسید و یک دیدار نیز در جام حذفی با گل دقیقه ۱۲۰ به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

دیدار پرسپولیس و سپاهان از هفته پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۶:۳۰ امروز با قضاوت وحید کاظمی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.