استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 848795
یکشنبه - 14 مهر 1398 - 14:03

دانش آموزان قمی با برنامه نویسی رایانه ای، روش های صیانت از محیط زیست را می آموزند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: این طرح به همت معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست وارد فاز اجرایی شده و در سطح ۸ استان اجرا خواهد شد.

دانش آموزان قمی با برنامه نویسی رایانه ای، روش های صیانت از محیط زیست را می آموزند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید رضا موسوی مشکینی با بیان اینکه تمرکز این طرح بر کسب و کارهای سبز مبتنی بر توسعه آب اندوز است، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق کسب و کارهای سبز مشاغلی است که بر مبنای برنامه نویسی شکل می گیرد و علاوه بر درآمدزایی برای جوامع محلی، به عنوان یک رویکرد اثربخش در ارائه آموزش های غیرمستقیم مطرح می شود.

وی با اشاره به اهمیت ابزارهای نوین خلاقانه در آموزش های زیست محیطی، یکی از این ابزارها را «برنامه نویسی اسکرچ» دانست و گفت: در این راستا یک پلتفرم بومی به عنوان «نخستین اسکرچ محیط زیستی» در تعامل با برنامه صیانت از منابع آب و محیط زیست طراحی شده و در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه در اسکرچ محیط زیستی، دانش آموزان و دانشجویان می توانند محتواهای آموزشی مرتبط را تولید کرده و علاوه بر آن اصول برنامه نویسی برای ورود به محیط های حرفه ای را بیاموزند، تصریح کرد: تمامی مثال های آموزشی در این پلتفرم بومی مورد تأیید بوده و آموزش برنامه به صورت رایگان ارائه می شود.